חדשות בארץ

ארגון בקוריאה הדרומית לבימ"ש מקומי: בכירי ממשלת ישראל ביצעו פשעי מלחמה

הארגון הקוריאני PSPD הגיש תביעה בארצו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג וכן נגד הרמטכ"ל, שר הביטחון, שר החוץ והשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בישראל שוקלים את התגובה

דגל דרום קוריאה (צילום: shutterstock)דגל דרום קוריאה (צילום: shutterstock)
אא

הארגון הדרום קוריאני PSPD, המזוהה עם הצד השמאלי במפה הפוליטית במדינה האסיאתית, הגיש תביעה בארצו כנגד בכירים בממשלת ישראל. הארגון מייחס להם פשעי מלחמה בעזה. כך דווח היום (שני) ב-YNET.

התביעה היא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי והשרים יואב גלנט, ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בתביעה נטען בין היתר כי השבעה "הורו ותמכו בתקיפת מוסדות רפואיים בעזה והורו על שימוש באמצעי לחימה בלתי חוקיים; ביצעו רצח עם ופשעי מלחמה, בהם פשעים נגד פעילויות הומניטריות וסמלים ייחודיים, תקיפת מוסדות רפואיים ואמבולנסים, והרעבת האוכלוסייה בעזה".

הארגון קורא להסגרתם של השבעה לרשויות החקירה הקוריאניות והעמדתם לדין בגין פשעים אלה וזאת מכוח "החוק לענישה של פשעים תחת סמכות השיפוט של בית המשפט הפלילי הבינלאומי". דרישת הארגון היא כי בית המשפט יורה על הוצאת צווי הסגרה לבכירים כדי להעמידם לדין בקוריאה הדרומית.

בישראל בוחנים את התגובה. כצעד ראשוני הוחלט להנחות את נתניהו, הרצוג ושאר המוזכרים בתביעה, להתייעץ עם משרד החוץ טרם נסיעה עתידית לדרום קוריאה. משרד המשפטים והייעוץ המשפטי לממשלה פועלים להגנה משפטית לכל הבכירים.

תגיות:דרום קוריאהתביעה נגד בכירים בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה