בריאות ותזונה

סוף עונת התפוזים: למה, כמה ואיך כדאי לכם לצרוך פירות קיץ?

הם צבעוניים, הם מרעננים והם סוף סוף כאן: איזה פירות קיץ מומלץ לצרוך, מה היתרונות שלהם וכמה זה יותר מדי?

אא

הקיץ הוא זמן מצוין ליהנות ממגוון רחב של פירות טריים, צבעוניים וטעימים. לאחר חודשים של אכילת פירות הדר, שעשירים בוויטמין C ומגינים עלינו מפני מחלות החורף, השווקים מתחילים להתמלא בפירות שאינם רק מרעננים, אלא גם מכילים שפע של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שתורמים לבריאותנו.

למה פירות קיץ?

לפירות הקיץ כקבוצה יש מספר יתרונות בריאותיים:

תכולת מים גבוהה

רוב פירות הקיץ, כמו אבטיח ומלון, מכילים כמות גבוהה של מים. תכונה זו מסייעת בשמירה על רמת הנוזלים בגוף, במיוחד בימים חמים, ומסייעת במניעת התייבשות.

מגוון וויטמינים ומינרלים

פירות הקיץ מכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים. למשל, ויטמין C שנמצא בענבים, אפרסקים ושזיפים תורם לחיזוק מערכת החיסון, בריאות העור ושיפור הספיגה של ברזל מהצומח. ויטמין A, שנמצא במלון ובאבטיח, חשוב לבריאות העיניים ולמערכת החיסון.

מקור טבעי לסיבים תזונתיים

הפירות מכילים סיבים תזונתיים חשובים לבריאות מערכת העיכול, מסייעים בשמירה על תחושת שובע ועוזרים למנוע עצירות. הסיבים גם תורמים לוויסות רמות הסוכר בדם ולשיפור בריאות הלב.

עשירים בנוגדי חמצון

פירות הקיץ עשירים בנוגדי חמצון, כמו ליקופן באבטיח ורסברטרול בענבים, אשר מסייעים במניעת נזקים לתאי הגוף, מפחיתים דלקות ומקטינים את הסיכון למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב.

דלי קלוריות

רבים מפירות הקיץ הם דלי קלוריות, מה שהופך אותם לנשנוש בריא ומזין המתאים לדיאטות ולירידה במשקל.

 

פירות קיץ פופולריים – איזה אתם אוהבים?

לכל אחד יש את הפרי האהוב עליו ולכל פרי יש את היתרון הבריאותי שלו.  להלן פירות הקיץ האהובים ביותר על הישראלים וסגולותיהם:

אבטיח

האבטיח הוא אחד מהפירות המובהקים של הקיץ. הוא מכיל כמות גדולה של מים (כ-90%) מה שמסייע לשמירה על רמת הנוזלים בגוף. בנוסף, האבטיח עשיר בוויטמין C, ויטמין A ונוגדי חמצון כמו ליקופן, המסייעים במניעת מחלות לב וסרטן.

אפרסק

האפרסק הוא מקור טוב לוויטמין C, ויטמין A וסיבים תזונתיים. הסיבים תורמים לבריאות מערכת העיכול ועוזרים בשמירה על תחושת שובע. בנוסף, האפרסק מכיל פלבנואידים התורמים לשיפור זרימת הדם ולהפחתת לחץ דם.

ענבים

הענבים מכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון כמו רסברטרול, אשר ידועים בתכונותיהם האנטי-דלקתיות ואנטי-סרטניות. הם גם מקור טוב לוויטמין K וויטמין C, החשובים לחיזוק מערכת החיסון ולבריאות העור.

מלון

המלון מכיל ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין C וחומצה פולית. בנוסף, המלון עשיר בנוגדי חמצון ומסייע בשמירה על לחות העור ובריאות העיניים.

שזיף

השזיף מכיל סיבים תזונתיים, ויטמין C ונוגדי חמצון. הסיבים מסייעים לתהליך העיכול ונוגדי החמצון עוזרים בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב.

 

כמה מותר לצרוך?

מומלץ לצרוך כ-2-3 מנות של פירות ביום, כאשר כל מנה יכולה להיות כוס אחת של פרי חתוך, פרי אחד בגודל בינוני או חצי כוס של פירות יבשים.

צריכת יתר של פירות עלולה להוביל לצריכת כמות גדולה מדי של סוכרים טבעיים, אשר עשויים להשפיע על רמות הסוכר בדם, במיוחד אצל אנשים עם סוכרת. כמו כן, צריכת יתר של סיבים עלולה לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ולמצבים של גזים ונפיחות. לכן, חשוב לשמור על איזון ולצרוך את הפירות במידה המומלצת.

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

 

תגיות:תזונהפירות קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה