חדשות בארץ

בשורה לתלמידי הנהיגה: נשקלת האפשרות לבטל את ה"טסט הפנימי"

על פי החוק המבחן הפנימי הינו חובה כתנאי לבחינה המעשית מטעם משרד הרישוי. סגן שר התחבורה, אורי מקלב, הודיע כי אגף הרישוי בוחן את הבקשה, שהועלתה על ידי תלמידי נהיגה רבים

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

סגן שר התחבורה, אורי מקלב, הודיע היום (שני) כי אגף הרישוי במשרד בוחן את האפשרות לקדם פעולה לביטול החובה לבצע טסט פנימי. בחינה זו הינה בגדר חובה, מתבצעת אצל מורה נהיגה, בטרם ניתן לגשת למבחן נהיגה במשרד הרישוי. מקלב השיב לפנייה שהוגשה לו על ידי ח"כ אברהם בצלאל, לבקשת תלמידי נהיגה רבים.    

יש לציין כי מטרת הטסט הפנימי היא בדיקה נוספת, מקצועית, לבחינת מיומנות הנהיגה של תלמידי נהיגה. הטסט הפנימי מתבצע ברכב שבו למד התלמיד, והבוחן אינו מורה הנהיגה שלימד, אלא מורה נהיגה אחר מאותו בית הספר.

המחיר של הטסט הפנימי אינו קבוע ונע בין 250-150 שקלים, ואף יותר. מי שנכשל בו אינו רשאי לגשת למבחן של משרד הרישוי, ועליו להמשיך בשיעורי נהיגה ולעבור טסט פנימי נוסף.

מקלב עדכן כי "לאחר בדיקה של אגף הרישוי עלה כי ביטול הבחינה לא בהכרח יפגע ברמת הנהיגה, ומאידך, ביטולה היא הקלה משמעותית וחיסכון של מאות שקלים. אי לכך בוחנים את ביטול חובת הבחינה". אם אכן אגף הרישוי ימליץ, יש צורך לשנות את התקנה. לצורך כך, יש לציין, לא נדרשת הסכמה של מורי הנהיגה.

תגיות:לימוד נהיגהטסט פנימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה