חדשות בארץ

טיל יורט מעל אשקלון; הרמטכ"ל: "מתקרבים לפירוק חמאס ברפיח"

במהלך היום בוצעו מספר שיגורים מהרצועה אל יישובי העוטף. שר הביטחון יואב גלנט בארה"ב: "למעבר לשלב ג׳ במלחמה בעזה תהיה השפעה על כלל הגזרות"

הרמטכ"ל ברפיח (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
אא

שני טילים נורו הערב (שני) מעזה לעבר אשקלון וצפון העוטף. מערכות ההגנה האווירית ירטו את השניים. דובר מד"א עדכן על שני נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן, ומספר נפגעי חרדה. במהלך היום שוגרו מספר רקטות ופצצות מרגמה גם אל יישובי העוטף הדרומי. לא דווח על נזק או נפגעים.

הרמטכ"ל ברפיח: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה נכריע את חטיבת רפיח"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב במרחב רפיח שברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקדי החטיבות ומפקדים נוספים. הלוי ציין כי "אנחנו עם הישגים מאוד גבוהים בלחימה ברפיח. זה בא לידי ביטוי גם בכמות מחבלים הרוגים, גם בתשתיות המושמדות, בתת קרקע, במיפוי שלו, בהשמדה שלו ובהתקדמות, בלחימה בתת הקרקע, שהיא מאוד מורכבת. עצם זה שאוגדה 162 שולטת עכשיו על ציר פילדלפי מהים עד משולש הגבולות, ישראל עזה מצרים, זה דבר מאוד מאוד משמעותי לסגירה של צינור החמצן של חמאס".

הלוי הוסיף: "אנחנו בפירוש מתקרבים לנקודה שאנחנו אומרים פירקנו את חטיבת רפיח, היא מוכרעת לא במובן הזה שאין בה יותר מחבלים, אלא במובן הזה שהיא לא יודעת לתפקד כמסגרת לוחמת, יש לה המון הרוגים".

גלנט החל את פגישותיו בארה"ב

שר הביטחון יואב גלנט, המקיים סדרת פגישות בארה"ב, נפגש עם עמוס הוכשטיין, יועצו הבכיר של נשיא ארה״ב ג'ו ביידן. בפגישתם, השניים המשיכו בשיח על הפעולות שנדרש לבצע על מנת להגיע למצב שיאפשר את החזרת תושבי הצפון לביתם, שר הביטחון הדגיש את מחויבותו לשינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול.

השר אמר ליועץ הוכשטיין כי "למעבר לשלב ג׳ במלחמה בעזה תהיה השפעה על כלל הגזרות, וישראל נערכת לכל אפשרות - צבאית ומדינית". 

תגיות:הרצי הלוימלחמת חרבות ברזלשיגור לאשקלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה