חדשות בארץ

נתניהו: "לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על חמאס - דבר לא יעצור אותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב לדיון מיוחד בכנסת אותו יזמה האופוזיציה, שביקרה את התנהלות הממשלה. חברי כנסת הפנו לו גב כשנאם ונתניהו ציין: "דרך ארץ קדמה לתורה, התורה הזאת זרה לאנשים"

נתניהו בדיון היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו בדיון היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

דיון "40 חתימות" מיוחד התקיים היום (שני) בכנסת בנוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. את הדיון יזמה האופוזיציה שביקשה לבקר את הממשלה וטענה כי זו "נכשלה בביטחון ובכלכלה".

ראש הממשלה התייחס בנאומו להמשך המלחמה ולמכתב האזהרה מ"וועדת הצוללות": "אנחנו לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על מרצחי החמאס. אנו מכים בהם באלפיהם, אנו רודפים את בכיריהם, ונמשיך לעשות זאת עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, עד שנשיב את 120 החטופים – החללים והחיים כאחד, עד שנבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל ועד שנשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. דבר לא יעצור אותנו".

"אנו נמצאים במאבק על קיומנו המתקיים בשבע חזיתות. את המתקפה נגדנו מובילה איראן שחותרת בגלוי להשמיד אותנו. ככל שאנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה הולכות ונחשפות בפנינו עוד עדויות להיקף המערכה הרב חזיתית נגדנו. אנו נסכל את המערכה הזו כי איראן טוענה בנו בגדול. היא לא לוקחת בחשבון את הנחישות שלנו לגבות מחיר הרסני מתוקפינו".

עוד אמר נתניהו כי "אנו עומדים בפני אתגרים גדולים ובפני הכרעות קשות. הם יחייבו הקרבה, אומץ לב ואחדות בתוכנו. אני מבטיח לכם שלושה דברים: הראשון – לא נסיים את המלחמה עד שנשיב את כל החטופים – חללים וחיים כאחד. אנו מחויבים להצעה הישראלית שהנשיא ביידן בירך עליה. עמדתנו לא השתנתה. הדבר השני, שלא סותר את הראשון – לא נסיים את המלחמה עד שנחסל את החמאס ועד שנשיב את תושבי הצפון והדרום בבטחה לבתיהם. הדבר השלישי – בכל מחיר ודרך נסכל את כוונות איראן להשמידנו".

על ועדת הצוללות אמר נתניהו: "בזמן מלחמה אני לא מתכוון להתייחס לוועדות חקירה, אבל ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט – היו ונשארו חיוניות להבטחת ביטחון ישראל מול ציר הרשע של איראן. חלקן כבר באו לידי ביטוי במלחמה הנוכחית".

"הספינות שהבאנו יירטו מתקפות כטב"מים על מדינת ישראל במלחמה הנוכחית והצילו חיים רבים. מה היה קורה אם לא הייתי מקבל את ההחלטה להביא את הספינות האלו. אתם מדברים איתי על נהלים בירוקרטיים? אני מדבר על ביטחון ישראל. ההחלטה שלי הייתה חיונית לביטחון ישראל. שום ועדת חקירה פוליטית לא תשנה זאת. אני מוכן לספוג את הנאצות שלכם, ואת ועדות החקירה שלכם למען ביטחון ישראל ולמען לוחמינו הגיבורים".

במהלך נאומו הפנו לנתניהו חברי כנסת מ"יש עתיד" את גבם, נתניהו תקף: "דרך ארץ קדמה לתורה, התורה הזאת זרה לאנשים".

תגיות:נאום בכנסתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה