חדשות בארץ

הותר לפרסום: גשש צה"ל שנחטף לעזה הוכרז חלל

רס"ם מחמד אלאטרש, בן 39 בנופלו, נפל בקרב בשביעי באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. בכך עולה ל-45 מספר החטופים שידוע כי אינם בחיים. פורסם סרטון של שלושה חטופים

אתר המסיבה ברעים, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אתר המסיבה ברעים, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום כי רס"ם מחמד אלאטרש, בן 39, תושב סעווה, שבט אל אטרש, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, הוכרז כחלל צה"ל שנפל בקרב וחטוף בידי ארגון טרור בעזה. מחמד היה אב ל-13 ילדים. מצה"ל נמסר כי "מותו נקבע לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן".

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-666. מספרם של החטופים, מתוך 120 שנמצאים בעזה, ואשר ידוע בוודאות שאינם בחיים, עלה ל-45.

פורסם סרטון של שלושה חטופים מיום חטיפתם

מטה המשפחות להחזרת החטופים אישר הערב לפרסום את סרטון החטיפה של הירש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן מ"מיגונית המוות" ב-7 באוקטובר. המטה הדגיש כי הסרטון התפרסם לבקשת שלוש המשפחות, שיקיריהן נחטפו מהפסטיבל ברעים ועדיין נמצאים בשבי חמאס. הסרטון שצולם במצלמות של מחבלי חמאס נמשך 1:37 דקות, ונערך וטושטש בחלקו לבקשת המשפחות.

חלקו הראשון של הסרטון כולל את שהייתם של השלושה במיגונית - והחלק השני, שבו רואים תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים, הם חלקים שפורסמו חלקית בעבר וחוברו לחלק האחרון. אותו חלק הותר כעת לפרסום על-ידי דובר צה"ל, ובו נראה המסע של השלושה לעזה לצד המחבלים.

שניים מהצעירים, אליה כהן והירש גולדברג פולין, הופיעו בסרטון שפרסם החמאס לפני כחודש. סרטון נוסף ובו אור לוי נחשף על ידי חמאס בחודש ינואר.

"החלטנו לפרסם את הסרטון כדי להראות לעולם מה החטופים עברו מיום החטיפה", אמרה סיגי כהן, אמו של אליה. "רצינו להראות את הרוע של המחבלים, ועד כמה הם לא אנושיים. אפשר לראות את הפנים מלאות הפחד של אליה. בהתחלה הוא נמצא במיגונית, מחכה בתמימות שיבואו לחלץ אותו, ופתאום נזרק רימון. רואים את המחבלים שרים וצוהלים, ומובילים את החטופים אל הטנדר".

ג'ון פולין, אביו של הירש, אמר כי "אני צפיתי בסרטון פעם ראשונה לפני שבוע, רייצ'ל (אמו של הירש) לא הייתה מסוגלת. דיברנו עם המשפחות של החטופים האחרים שהופיעו בו ומהר מאוד הסכמנו כקבוצה שאנחנו מוכנים לפרסם את זה. אנחנו חושבים שזה כל כך חשוב, ביום ה-262, להראות מה עובר עליהם - ולהזכיר לכל העולם שמדובר באנשים אמיתיים. זה הבן שלנו! אנחנו מדברים על חטופים כ'רעיון', אבל הם אנשים אמיתיים עם חלומות ומשפחות, עם אנשים שאוהבים אותם ומחכים להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על פרסום הסרטון: "סרטון החטיפה המזעזע של הרש, אור ואליה קורע את לב כולנו ומדגיש שוב את אכזריות האויב אותו נשבענו לחסל. לא נעצור את המלחמה עד שנשיב את כל 120 יקירינו הביתה".

תגיות:חלל צה"לחטוף בעזהמחמד אל אטראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה