חדשות בארץ

ראש ה-CIA לשעבר מסביר: כך ישראל צריכה לנהוג בחמאס

גנרל דיוויד פטראוס כתב מאמר יחד עם שני חוקרים נוספים, ובו הוא טוען כי ישראל צריכה שלא לנהוג כמו שארה"ב נהגה בעיראק: "זה לא שלם, אך האלטרנטיבה היא המשך הטרור על ישראל"

גנרל דיוויד פטראוס (צילום: shutterstock)גנרל דיוויד פטראוס (צילום: shutterstock)
אא

המגזין Foreign Affairs מפרסם מאמר שנכתב על ידי שלושה מומחים, בהם גנרל דיוויד פטראוס, לשעבר מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב וראש ה-CIA. הוא מסביר בו מה צה"ל צריך לעשות ברצועה ואיך הוא צריך לשלוט בחמאס.

"ישראל עושה רבות מהטעויות שעשתה ארה"ב בלחימה בעיראק, כמו למשל העובדה שישראל התחילה את המלחמה ללא תוכנית ליצירת מבנה שלטוני ברצועה – וגם ללא תוכנית ברורה לאחר חודשי לחימה ארוכים", כתבו המומחים, שציינו כי צבא ארה"ב נלחם בקרבות מול טליבאן, דאעש ואל-קאעידה, בעוד שצה"ל מתמודד בלחימה הרבה יותר קשה.

בנוסף, הם מציינים כי אם ישראל רוצה להבטיח את מיגור חמאס, היא חייבת להחזיק בשטח ברצועת עזה. הם מציינים כי צה"ל פועל בשיטה דומה לזו שפעל בה צבא ארה"ב. עוד נכתב כי על מנת להימנע מהתחזקות של חמאס ברצועה –אסור לעזוב את השטח גם לאחר שהוא טוהר ממחבלים, כפי שעשה צה"ל באזורים אחרים בעבר.

מצב נוסף שהם מצביעים עליו הוא שצה"ל יפעלו לשמירת הביטחון באזורים ברצועה, תוך הצבת עמדות צבאיות בנקודות מפתח. רק כך, הם כותבים, יוכל צה"ל לוודא שהמחבלים לא משתקמים. בנוסף, לטענתם, החזקה של צה"ל בשטח לא מספיקה וצריך לחדש שירותים ותנאים לציבור, על מנת לתדלק ניסיון של אזרחים לבצע טרור. הם ממליצים לחדש את שירותי המזון, המים, הרפואה, החינוך ועוד.

לסיום, הכותבים מציעים להשתלט על עזה בהדרגה, מהצפון ודרומה, תוך השתלטות על אזורים מסוימים, להבטיח את השליטה בו ואז להתקדם לאזור אחר. "זה לא שלם, אבל האלטרנטיבה היא כאוס אין-סופי, המשך איומי הטרור על ישראל", סיכמו.

תגיות:חמאסגנרל דיוויד פטראוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה