בריאות ותזונה

5 המאכלים האלה בריאים – אבל יכולים להרוס את הדיאטה שלכם

אבוקדו ושמן זית, ועוד מאכלים אחרים שכולנו נוהגים לחשוב שהם בריאים – המומחית מונה רשימה של מאכלים שאסור לכם להכניס לפה בכמויות, משום שהם עלולים, לצד הסגולות שלהם, לגרום לכם להשמנת יתר

אא

בשנים האחרונות הולכת ועולה המודעות לאורח חיים בריא. בהתאם לכך, מפורסמים מאמרים רבים הנוגעים בנושא תזונה, וחלקם ממליצים על מאכלים בריאים. מאמר אחד, מעניין במיוחד, דיווח אילו חמישה מזונות בריאים מצד אחד, אך עלולים להרוס את הדיאטה שלכם מצד שני.

"זו טעות נפוצה שכל המזונות הבריאים הם ידידותיים לירידה במשקל", מספרת התזונאית גונה בילנדה לאתר מטרו. "הם מציעים יתרונות תזונתיים משמעותיים, אך תכולת הקלוריות הגבוהה שלהם יכולה לפעמים לפעול נגד יעדי הירידה במשקל".

היא הדגישה כי אותם מזונות עלולים להפריע לכם לרדת במשקל, והסבירה כי לצד הסגולות שלהם, לא בטוח שכדאי לצרוך אותם, לפחות לא בהפרזה. אלה 5 המאכלים הבריאים והמשמינים:

היא מתחילה דווקא באבוקדו. הפרי הזה מלא בוויטמינים, במינרלים, אבל גם בשומנים בריאים. לדבריה, "אבוקדו עמוס בחומרים מזינים, אבל הוא גם עמוס בקלוריות. אבוקדו בודד יכול להכיל בסביבות 250 עד 300 קלוריות, שיכולות להצטבר במהירות אם לא ניזהר בגודל המנות".

מאכל נוסף הוא אגוזים. לדברי בילנדה, "חופן אגוזים יכול להכיל כ-200 קלוריות, וחמאות אגוזים יכולות להכיל אפילו יותר. שימו לב לכמה אתם צורכים, במיוחד אם אתה מנשנשים ישירות מהצנצנת".

היא מזהירה גם מפני צריכה מוגברת של שמן זית. "כף אחת מכילה כ-120 קלוריות. קל להגזים כשמבשלים או מכינים רוטב לסלט, אז זה חיוני למדוד את הכמות ששמים".

בהמשך, בילנדה מונה גם את מה שכולנו מכירים מארוחת הבוקר – גרנולה, שנמכרת לרוב כמזון בריאות. היא מכנה אותה "פצצת קלוריות נסתרת", ומזהירה: "בדקו תמיד את התוויות לגבי תכולת הסוכר וגודל המנות. שקלו להכין גרנולה בבית כדי לשלוט במרכיבים".

לסיום, היא מונה את השייקים. "הם יכולים להפוך בקלות למלכודות קלוריות", היא מסכמת. "לכן, השתמשו בפירות דלי סוכר, הימנעו מהוספת ממתיקים נוספים, והיזהרו עם כמות המרכיבים עתירי הקלוריות, כמו חמאות אגוזים וזרעים".

תגיות:דיאטהמאכלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה