הידברות לנוער

3 השאלות שיכניסו לכם שמחה, חיבור לחיים ולמי שאתם באמת

בורא עולם רוצה את הילדים שלו שמחים כבר עכשיו, כאן, בחיים האלה שפה בעולם הזה. אבל מה אפשר לעשות אם לא תמיד מרגישים ככה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לחיים שלנו עלי אדמות יש מסלול ארוך, ואת המסלול הזה אנחנו לא אמורים להעביר בדכדוך או בתחושה של "סוחבים". בורא עולם רוצה את הילדים שלו שמחים כבר עכשיו, כאן, בחיים האלה שפה בעולם הזה.

אבל מה אפשר לעשות אם לא תמיד מרגישים ככה? יש 3 שאלות, שהתשובות להן יכניסו לנו שמחה, חיבור לחיים שלנו וחיבור למי שאנחנו באמת.

1. מה ירים לי את המצב רוח בטווח הקרוב?

לגוף שלנו צריך לדאוג, עם תזונה בריאה ופעילות ספורטיבית. לנשמה שלנו צריך לדאוג, עם התקדמות רוחנית ומעשים טובים. אבל גם לנפש שלנו צריך לדאוג. היא חלק בלתי נפרד מהישות הזו שנקראת 'בן אדם'. הגוף והרוחניות הם שני הרבדים הכי מדוברים ובולטים, הכי 'מדידים', וככה לפעמים הנפש נשכחת לה, מוזנחת.

כשמרגישים שהנפש קצת בדאון, שלא טוב לנו נפשית, אנחנו צריכים לחפש דרכים שיעשו טוב לנו. וכאן כל אחד יכול להגיע בכוחות עצמו לתשובה הכי מדויקת לו, כי הוא מכיר את עצמו הכי טוב. יש כאלו שצריכים טיפול רגשי ועזרה חיצונית, יש כאלה שצריכים זמן יומי או שבועי קבוע, בו הם יעשו דברים שכיפיים להם ועושים להם טוב, כמו: חוג, קורס, יצירה, קריאה, מפגש עם חברים טובים, ספורט, מוזיקה ועוד.

הנפש היא לא חלק שאפשר להזניח או לוותר עליו. היא חלק מאיתנו, וגם לה חובה לדאוג.

2. מה ימלא אותי לטווח הקרוב אבל גם לטווח הרחוק?

דברים שיתנו תחושה של סיפוק וחיות אמיתית לאורך זמן, ולא רק לאותו רגע, יהיו כאלה שיש בהם משמעות. חשבו עם עצמכם מה באמת ימלא אתכם וייתן לכם תחושה טובה לטווח ארוך. וגם כאן כל אחד יודע בדיוק מה הדבר הכי נכון ומדויק לו, כמו: שיעור תורה, מעשה חסד, ספר טוב, לימוד, תפילה יומית, חיזוק רוחני מסוים ועוד.

3. אילו פעולות ומעשים אני יכול להכניס ביום-יום שלי שיספקו את המטרות של שתי השאלות הקודמות?

חשבו: האם לפעולות שלי ולחיים שלי – אני מחובר? האם זה באמת אני?

דמיינו את החיים שלכם באופן בו הם ישקפו את מי שאתם באמת, מבפנים. דמיינו איך היום שלכם אמור להיראות באופן בו הוא מייצג את מי שאתם מרגישים שאתם באמת מבפנים, גם אם כרגע החיצוניות והמעשים הנוכחיים שלכם משקפים תמונה אחרת. החליטו עכשיו על משהו אחד שתוכלו לעשות כל יום באופן קבוע, שיקרב אתכם אל חיים שמייצגים את מי שאתם באמת. החליטו על פעולה אחת ביום שתחבר אתכם חזרה למי שאתם באמת. האידיאל יהיה להגיע לסדר יום שימלא אתכם מבפנים, ויגרום לכם לחוש מסופקים ומחוברים יותר – אל עצמכם ואל חייכם.

תגיות:הידברות לנוערשמחהאושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה