מעניין

"גרמניה לא למדה כלום": אחרי 20 שנה, המסעדה הכשרה למהדרין בברלין נסגרת

בעלי המסעדה, שאליה מגיעים ישראלים רבים, הודיע כי תפסיק לפעול בקרוב ופתח בקמפיין גיוס המונים במטרה להחזיר את החובות. הלקוחות זועמים: "ההתנהלות פה מזכירה מאוד ימים חשוכים. תומכים בכל העסקים היהודיים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי 20 שנות פעילות, המסעדה הכשרה למהדרין, שנחשבת לאחת הידועות בברלין, נסגרת סופית. מסעדת בלייברגס, שמתגאה כי היא "המסעדה החלבית הכשרה של ברלין", הודיעה שתפסיק לפעול בקרוב, כשהסיבה לכך היא האנטישמיות הגואה מאז החלה המלחמה.

בפוסט שהעלה בפייסבוק, כתב בעלי המסעדה: "בלב כואב ובעקבות האירועים הקשים בשביעי באוקטובר, אנחנו נאלצים להודיע על סגירת מסעדת בלייברגס הכשרה לצמיתות. מודים ללקוחות על יותר מ-20 שנות אמון בשירות שלנו ומאחלים ביטחון ושגשוג לכולנו".

המסעדה הפסיקה את פעילותה יום למחרת הטבח, ומאז לא נפתחה עוד. מהתגובות שניתנו להחלטת המסעדה, ניתן להבין כי עסקים בבעלות יהודית בחו"ל לא מצליחים לגמור את החודש. אחד המגיבים, שאוכל בקביעות במסעדה הכשרה, כתב: "עצוב מה שקורה בברלין. יש אנטישמיות בכל מקום, וההחלטה לסגור רק ממחישה שהמאבק האנטי ישראלי מצליח". לקוחה אחרת כתבה: "גרמניה לא למדה כלום. ההתנהלות פה מזכירה מאוד ימים חשוכים. תומכים בכל העסקים היהודים!". התגובות מצד פרו-פלסטינים הגיעו גם הם מהר מאוד. בעמוד הפייסבוק של המסעדה נכתב: "ישראל מבצעת רצח עם. ולכן נחרים את כל העסקים הישראליים. פשוט".

המסעדה פתחה בקמפיין מימון המונים על מנת לנסות ולהחזיר את החובות שהצטברו מאז המלחמה. "יחד עם הסולידריות העצומה והחיבוק שקיבלנו מאלפי אנשים על ההודעה שלנו על סגירת המסעדה", נמסר מבעליה, "עקב ההפסדים העצומים שנגרמו לנו אנחנו מנסים לגייס לפחות חלק מההפסדים באמצעות מימון המונים".

תגיות:מסעדהכשרותגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה