חדשות בארץ

דרעי על החלטת בג"ץ: "שום פסיקה לא תבטל את חברת לומדי התורה, היא הענף עליו כולנו יושבים"

במערכת הפוליטית הגיבו על החלטת שופטי בג"ץ שהורתה למדינה לעצור תקציבים לישיבות ולאכוף גיוס חרדים. השר יצחק גולדקנופף: "החלטה צפויה ומצערת. מדינת ישראל קמה על מנת להיות בית לעם היהודי, שהתורה היא סלע קיומו"

אריה דרעי, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אריה דרעי, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

אכזבה בקרב חברי הקואליציה לאחר פסיקת בג"ץ, שקבעה היום (שלישי) כי על מערכת הביטחון והממשלה להתחיל לאכוף גיוס על לומדי הישיבות שלא קיבלו פטור.

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיב על פסיקת בג"ץ: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות, רק בזכות השמירה על ייחודיותו – התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמינו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה".

"אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר – נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים", סיכם דרעי.

השר יצחק גולדקנופף מסר כי מדובר בהחלטה צפויה. לדבריו, "זו החלטה מאוד מצערת ומאכזבת. מדינת ישראל קמה על מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח".

תנועת הליכוד מסרה בעקבות פסיקת שופטי בג"ץ: "הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ שתהיה רלוונטית לתקופה קצרה בלבד, אלא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בועדת החוץ והביטחון של הכנסת. תמוה שבג"ץ, שנמנע במשך 76 שנים לכפות בפסק דין את גיוס בני הישיבות, עושה זאת דווקא עכשיו, ערב השלמת חוק הגיוס ההיסטורי וכשגיוס החרדים האחרון היה הגבוה אי פעם".

כמו כן נמסר מטעם התנועה כי "החוק גובש על ידי מערכת הביטחון כשבני גנץ היה שר הביטחון, ועבר בקריאה ראשונה בתמיכת בנט, לפיד וליברמן. עכשיו פתאום בנט, לפיד, ליברמן וגנץ מתנגדים לחוק כי הם אינם מעוניינים בגיוס חרדים אלא בהפלת הממשלה. בניגוד לטענתם, החוק צפה תרחישי מלחמה ונערך להם, ובכל מקרה נעשות בו התאמות המתחייבות מהמצב הקיים.  החוק מעלה באופן ניכר את שיעורי הגיוס של הציבור החרדי, קובע סנקציות כלכליות מוסדיות על אי עמידה ביעדים, ומכיר בחשיבות לימוד התורה".

יו"ר דגל התורה משה גפני אמר כי "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי. אין שם אף שופט שמבין בערך של לימודי התורה והתרומה שלהם לעם ישראל בכל הדורות".

משמעות החלטת בית המשפט היא שעל הממשלה ועל שר הביטחון יואב גלנט לפעול באופן מידי לגיוס תלמידי הישיבות בהתאם לחוק.

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ משה רוט מיהדות התורה, ציין כי "בפסק דין זה שופטי בג"ץ חרגו מתפקידם, בעצם התעסקותם בסוגיה שהיא סוגיה חברתית-ביטחונית, שאמורה להישאר בטיפולם של נבחרי הציבור. במיוחד כאשר בימים אלה מתקיימים דיונים קדחתניים בחוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב: "בני הישיבות ימשיכו ללמוד תורה כפי שנהגו במדינה שבן גוריון הכריז עליה. אין כוח בעולם שיוכל לכפות על אדם שנפשו חשקה בלימוד תורה, להימנע מכך".

מנגד, אחת העותרות, התנועה לאיכות השלטון, מסרה: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ, המהווה ניצחון לעקרון השוויון בנטל. פסיקת בית המשפט העליון מחזקת את עמדתנו כי לא ניתן להמשיך במצב הקיים וכי הגיע הזמן לשוויון בנטל. אנו קוראים לממשלה ולשר הביטחון ליישם את ההחלטה ללא דיחוי".

תגיות:חוק הגיוסבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה