חדשות בארץ

בצה"ל דנו בהעלאת המוכנות להתקפה בלבנון; חיזבאללה דורש נסיגה ישראלית מהגבול

מפקדי חיל האוויר ופיקוד צפון קיימו דיון לאור האפשרות שצה"ל יקבל הנחיה להרחיב את הפעולה בשטח לבנון. יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, הציע פשרה: "צה"ל ייסוג מגבול לבנון, בתוך שטח ישראל, למרחק של שמונה קילומטרים"

תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

התקשורת הלבנונית דיווחה היום (שלישי) כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, הציע לנציג ממשל ביידן, עמוס הוכשטיין, הפועל להפסקת הלחימה בצפון, פשרה שתביא להפסקת אש בצפון.

על פי הדיווח, חיזבאללה ייסוג שמונה קילומטרים מגבול ישראל, אבל לא לקו הליטני כפי שישראל דורשת. בתמורה, צה"ל ייסוג מגבול ישראל - לבנון, בתוך שטח ישראל, למרחק של שמונה קילומטרים מהגבול, ושטח ישראל בצפון יהיה שטח מפורז. בישראל לא הגיבו לדיווח.

דובר צה''ל עדכן בצהריים כי מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, ומפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, קיימו הערכת מצב משותפת ודנו "בהמשך תהליך העלאת המוכנות להתקפה בלבנון".

גלנט לבלינקן: "עמידתה של ארה"ב לצד ישראל משפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בוושינגטון עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. ממשרד הביטחון נמסר כי השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, ופגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה.

בפגישתם, השניים דנו בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על החמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה כי עיניהן של אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה"ב, ולכן על המדינות לפתור במהירות את המחלוקות.

כמו כן, השניים שוחחו על הדרכים השונות לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולהשבת התושבים לביתם. השר גלנט אמר למזכיר המדינה כי "עמידתה של ארה"ב לצד ישראל במשימה זו חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן.

כזכור, בכירים בארצות הברית ובאירופה הזהירו את עמיתיהם בלבנון כי ישראל תפעל צבאית במדינה אם הניסיונות להגיע להסדר מדיני ייכשלו. כך דווח בכאן רשת ב'.

ב'פוליטיקו' האמריקני דווח כי ממשל ביידן העביר אזהרה לחיזבאללה באמצעים לא ישירים: "אל תצאו מנקודת הנחה שאנו יכולים לעצור את ישראל מלתקוף אתכם". שני גורמים אמריקנים רשמיים שצוטטו בדיווח אמרו כי "חיזבאללה צריך להבין שוושינגטון תעזור לישראל להגן על עצמה אם חיזבאללה יגיב, ולא לסמוך שיעצרו את ישראל".

גנץ לנשיא צרפת: "גדל ההכרח לפעולה צבאית רחבה שתביא להסרת האיום שמציב חיזבאללה"

ח"כ בני גנץ שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שניסה לקדם הסכם בין ישראל לחיזבאללה. משלכתו של גנץ נמסר כי הוא הדגיש בפני הנשיא הצרפתי כי "ככל שהסיכויים להסדר דיפלומטי בגבול הצפון מתרחקים - כך גדל ההכרח לפעולה צבאית רחבה שתביא להסרת האיום שמציב חיזבאללה על תושבי הצפון, בהכוונת ציר הטרור האיראני שמערער את היציבות באזור".

עוד אמר גנץ, כי לארצות הברית, לצרפת ולקהילה הבינלאומית כולה יש תפקיד חשוב בסיוע בהגעה להסדר דיפלומטי שימנע הסלמה, וציין כי יתמוך בכל החלטה אחראית בנושא, צבאית או מדינית, גם מחוץ לממשלה. גנץ חזר על החשיבות בגיבוש ארכיטקטורה אזורית חדשה המבוססת על ברית מתונים על מנת להתמודד עם התוקפנות האיראנית הגוברת.

תגיות:נביה ברילחימה בצפוןיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה