חדשות בריאות

קדחת הנילוס: שני חולים נפטרו, בת 9 אובחנה עם הנגיף

בית החולים שיבא דיווח על פטירתו של חולה שנדבק בקדחת. בבילינסון ממתינים לתוצאת המעבדה של חולה שמותו נקבע אתמול. בת התשע נבדקה ושוחררה לביתה

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר עדכן היום (שלישי) את משרד הבריאות בדבר פטירתו של חולה שאושפז לאחר שנדבק בקדחת הנילוס. בנוסף, דווח על פטירתו של חולה בבית החולים בילינסון. החולה על פי החשד נדבק בנגיף, אך הרופאים ממתינים לתוצאות בדיקת המעבדה.

הנפטר בשיבא הוא תושב גני תקווה בשנות ה-80 לחייו. החולה בבילינסון שלגביו נבדק החשד הוא גבר בשנות ה-80 לחייו מהרצליה. בכך עולה מספר הנפטרים, בחודש האחרון, לשיבעה, שישה מהם בשבוע האחרון.

ממשרד הבריאות נמסר כי עד כה אובחנו 42 אנשים החולים בקדחת הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 36 אנשים ומרביתם שוחררו. 12 מאושפזים עדיין וחמישה מהם עדיין מונשמים. להוציא שני חולים שחלו בצפון הארץ, כל היתר מתגוררים במרכז.

המשרד להגנת הסביבה דיווח כי התגלו יתושים נגועים בקדחת הנילוס בשטח נמל התעופה בן גוריון וברמת גן. הרשויות החלו בביצוע פעולות הדברה.

בת 9 נדבקה

בית החולים איכילוב עדכן היום על הגעתה שלשום של ילדה בת 9 שאובחנה עם קדחת הנילוס. הילדה אושפזה בבית החולים והשתחררה היום לביתה. התוצאה הראשונה בבדיקת המעבדה הייתה חיובית וכעת ממתינים במשרד הבריאות לתוצאה השנייה.

במשרד הבריאות אמרו שהתחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה בגלל שינויי מזג האוויר בישראל ובעולם. מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה.

תגיות:פטירהקדחת הנילוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה