עובדות שלא ידעתם

יש גם אבטיחים מרובעים: 5 עובדות שאולי לא ידעתם על הפרי של הקיץ

הוא אחד הפירות הפופולריים ביותר בקיץ בזכות טעמו המרענן, אך ישנן כמה עובדות מעניינות ופחות מוכרות על האבטיח. הנה חמישה דברים שאולי לא ידעתם על הפרי המתוק הזה

אא

1. האבטיח מכיל יותר מ-90% מים

אבטיחים מכילים כ-92% מים, מה שהופך אותם למזון מרענן במיוחד בקיץ. זהו פרי שמספק הידרציה מעולה, ובכך עוזר לשמור על מאזן הנוזלים בגוף, במיוחד בחום הישראלי. הוא יכול לשמש כחטיף בריא לאחר פעילות גופנית או פשוט כנשנוש של הטבע באמצע היום.

2. כל חלקי האבטיח אכילים

בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, כל חלקי האבטיח אכילים, כולל הקליפה והגרעינים. קליפת האבטיח (החלק הלבן) יכולה לשמש להכנת חמוצים, מיץ או תבשילים, והיא מכילה סיבים תזונתיים וחומרים מזינים נוספים. הגרעינים, כשהם קלויים, יכולים לשמש כחטיף טעים ועשיר בחלבון.

3. מקורו של האבטיח באפריקה

מקורו של האבטיח באפריקה, שם הוא נוצר כפרי בר. הולכי המדבר נהגו לשתות את מימיו המרים במהלך המסעות הממושכים שלהם. משם הוא הופץ לכל רחבי העולם והפך לפופולרי במיוחד במזרח התיכון, באסיה ובאמריקה.

4. ישנם סוגים שונים של אבטיחים

למרות שרובנו מכירים את האבטיח האדום עם הגרעינים השחורים, ישנם סוגים רבים של אבטיחים. קיימים אבטיחים עם בשר פרי צהוב, לבן או כתום, עם גרעינים או בלי גרעינים. ישנם גם אבטיחים קטנים מאוד ואבטיחים מרובעים שנמכרים בעיקר ביפן כדי להקל על האחסון והשינוע.

5. אבטיח עשיר בנוגדי חמצון

אבטיח הוא מקור מעולה לנוגדי חמצון, במיוחד ליקופן ובטא-קרוטן. הליקופן, שהוא הפיגמנט האדום באבטיח, ידוע בתכונותיו הנוגדות חמצון ועשוי לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם וסוגי סרטן מסוימים. בטא-קרוטן הוא מקור חשוב לוויטמין A, הנחוץ לבריאות העיניים והעור.

תגיות:אבטיחעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה