חדשות בארץ

הגיבוי הצפוי לרשת המלחמתית: לווייניו של אלון מאסק

משרד התקשורת, שהצהיר לפני ארבעה חודשים על הכוונה להסתייע בלוויינים, בוחן את השימוש בהם במקרה של מלחמה רחבה בצפון, וכגיבוי לרשתות הישראליות

אלון מאסק, מימין (צילום ארכיון: Chaim GoldbergFlash90)אלון מאסק, מימין (צילום ארכיון: Chaim GoldbergFlash90)
אא

משרדי האוצר והתקשורת בוחנים אפשרות לשימוש בשירותי חברת התקשורת הלוויינית של אלון מאסק, סטארלינק, כגיבוי לרשת האינטרנט בארץ. כך דווח היום (שלישי) ב"כלכליסט".

לאור החשש מהסלמה בצפון ומלחמה רחבה, ושיבושי תקשורת ואינטרנט, הבחינה נועדה לבדוק אם ניתן להתבסס על לווייני סטארלינק כדי לאפשר את הפעלת החמ"לים המרכזיים של רשויות המדינה במצב חירום. השימוש יאפשר פעילות במיוחד במקרה של הפסקות חשמל ממושכות, שעלולות להשבית את רשת האינטרנט הרגילה.

"השאיפה היא שלכל חמ"ל במשרד ממשלתי יהיה גיבוי של סטארלינק כדי להבטיח את הרציפות התפקודית בשעת חירום", אמר לכלכליסט גורם שמצוי בפרטים. על פי הדיווח, פעילות סטארלינק מבוססת על כ־5,000 לוויינים קטנים שנעים בחלל במסלול נמוך, באופן שמאפשר להתחבר אליהם כמעט מכל נקודה בעולם, ולקבל גישה לאינטרנט.

כזכור, לפני ארבעה חודשים, בסמוך לביקורו של מאסק בישראל, הודיע שר התקשורת שלמה קרעי כי חתם על רישיון הפעלה, שמאפשר את שירותי סטארלינק בארץ. במקביל, הותר למאסק להפעיל את הרשת גם בעזה, עבור גורמים הומניטריים.

עם חתימתו על רישיון ההפעלה של סטארלינק בארץ משרד התקשורת הצהיר כי הפעלת השירותים תהיה בדגש על יישובי קו העימות, במטרה לזמן תקשורת יציבה לרשויות מקומיות, כיתות כוננות וגופים ממשלתיים, במקרים של תקלות בתקשורת הקווית ובתקשורת הסלולרית.

תגיות:סטארלינקאלון מאסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה