חדשות בעולם

גרמניה: עלייה חדה בתקריות האנטישמיות

בצל האהדה לישראל מצד הממשלה הגרמנית, העלייה בתקריות האנטישמיות החלה לאחר ה-7 באוקטובר. בשלושת החודשים האחרונים של השנה נרשמו 2,787 תקריות

אנדרטה בברלין (צילום: Nati Shohat/Flash90)אנדרטה בברלין (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

האיגוד הפדרלי למחקר ומידע על אנטישמיות בגרמניה פרסם היום (שלישי) דו"ח המצביע על עלייה של 83 אחוזים בתקריות האנטישמיות בשנת 2023. כך דווח ב"ישראל היום".

על פי הדו"ח, לאורך שנת 2023 נרשמו במדינה 4,782 תלונות על אנטישמיות, 13 תלונות ביום בממוצע. העלייה העיקרית בתקריות האנטישמיות החלה לאחר ה-7 באוקטובר. מאז, בשלושת החודשים האחרונים של השנה האזרחית, נרשמו 2,787 תקריות. לצורך השוואה, בגרמניה אירעו במהלך שנת 2022 כולה, 2,616 תקריות.

בדו"ח צוין כי יותר ויותר יהודים נתקלים באנטישמיות במקומות העבודה, מוסדות חינוך וכן ברשתות החברתיות. האירועים כוללים השלכת בקבוק תבעה למרכז קהילתי יהודי בברלין, אבוקות שהושלכו לבית של יהודים ומספר תקיפות פיזיות.

בנימין שטיינץ, מנכ"ל האיגוד הפדרלי למחקר ומידע על אנטישמיות: "יהודים מאויימים ומותקפים בכל תחומי החיים. מאז תחילת המלחמה בעזה האיומים הפכו לחריפים יותר. העלייה חסרת התקדים באנטישמיות היא קריאת השכמה". יש לציין כי בגרמניה כל סוג של אנטישמיות מוגדרת כעבירה על החוק, והעובר עליו עומד למשפט.

בחודש אפריל, למשל, העיד צעיר יהודי המתגורר בעיר קוטבוס כי הותקף על ידי שלושה מהגרים ממוצא ערבי, לאחר שזיהו עליו סמל בעברית. הצעיר אושפז עם חבלות קשות.

בחודש פברואר, נציב המלחמה באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, הצהיר כי "האנטישמיות בגרמניה הגיעה לרמה שלא נראתה כבר שנים. האדישות של החברה היא הגורם לכך. יש לנקוט עמדה ברורה נגד שנאת יהודים".

לדבריו, "מאז 7 באוקטובר קיימת שנאת יהודים בגרמניה ברמה שלא נראתה כבר עשורים. הורים לא שולחים את ילדיהם לגנים יהודיים, כיתות בבתי ספר יהודיים נשארות ריקות. אירועים יהודיים מתבטלים. אנשים משנים את השם שלהם בהזמנת מונית או משלוחים כדי שלא יזהו שהם יהודים".

תגיות:גרמניהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה