חדשות בעולם

יהודי ארה"ב מודים: מאז המלחמה מתקרבים לדת, הולכים יותר לבית הכנסת ולשיעורי תורה

סקר של הפדרציות היהודיות מצא כי יותר יהודים מרגישים קרבה לדת. כמה מהם חוו אנטישמיות, ומה הסיבות המרכזיות להחלטה להתחזק ולהעביר את ילדיהם לבתי ספר יהודים?

(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ערכו סקר ובו נמצא כי כ-40% מהיהודים בארה"ב מרגישים שהתקרבו ליהדות מאז אירועי הטבח ותחילת המלחמה. מה שתרם לכך, לדבריהם, הוא האנטישמיות הגואה בארצות הברית, שעוררה לדבריהם חשש בקרב הקהילה היהודית, ומתוכו – חיבור ליהדות. עוד נכתב, כי אותם אירועים גרמו לרבים להרגיש שייכות ליהדות, כפי שלא באה לידי ביטוי בעבר.

בסקר נמצא כי 83% מיהודי ארה"ב הגדירו את עצמם בעבר כ"רק מעט", "לא מאוד" או "כלל לא מעורבים" בחיים היהודיים, אך מאז המלחמה המספרים השתנו, ו-43% השיבו כי הם מחוברים ליהדות ומעורבים בחיי הקהילה המקומית. 23% הודיעו כי החלו להשתתף בשיעורי תורה. הם מגיעים לבית כנסת באופן קבוע ולוקחים חלק במאמץ ההסברה בעד ישראל.

שינוי רחב יותר נרשם בגילאי 18-34, המייצגים 21% מהזינוק בחיבור ליהדות, לאחר שדיווחו כי הם מרגישים שרמת האנטישמיות עולה. 29% מהם טענו כי ראו או חוו אנטישמיות, ו-82% ראו או חוו אותה דרך הרשתות החברתיות. כמו כן, כ-20% מהיהודים בני 35 ומעלה חוו אנטישמיות.

הזינוק בהתקרבות ליהדות כולל את כל קבוצות הגיל. רבע מהאנשים הם מעל גיל 55, שכבר לא עסוקים בגידול הילדים, ולכן החליטו לחזור לספסל בית הכנסת. 39% מההורים אמרו כי הם שוקלים אם לשלוח את ילדיהם למחנות הקיץ, ואילו 38% מאלה שילדיהם לומדים במסגרות בתי הספר החילוניים באזור, שוקלים להעביר את ילדיהם לבית ספר יהודי.

תגיות:מלחמהיהודי ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה