מעניין

הלם בסין: המפל המפורסם מופעל על ידי צינור מים

אחרי שגולש העלה לרשתות החברתיות סרטון בו נראה המפל הגבוה בסין מוזן מצינור גדול, במדינה הודו: זה אכן מה שקורה בפועל

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

אחת התמונות המוכרות מטיולי ישראלים בחו"ל היא תמונה של המפלים הגדולים במדינות דרום אמריקה וסין. אחד המפלים המפורסמים אליו מגיעים תיירים מכל העולם הוא מפל יונטאי הסיני – הוא נמצא בגובה מאות מטרים, והמים שיורדים מטה ויוצרים מראה מיוחד במינו. כעת מתברר שהמפל  מופעל על ידי צינור מים, ואינו אמיתי.

פקחי הפארק בו פועל המפל סיפרו כי הכניסו "שיפור" למפל המפורסם במדינה. למה זה קרה עכשיו? מפני שסרטון ויראלי של מטייל חשף כי המפל המהמם, המתנשא לגובה 314 מטר, מוזן במים על ידי צינור שהותקן על ידי הסינים.

"זה הסיפור על איך טרחתי כל כך להגיע לראש מפלי יונטאי רק כדי לראות צינור", כתב המשתמש, שבינתיים צבר עשרות מיליוני צפיות ברשתות החברתיות. בעקבות הסרטון, פקידי הממשלה נשלחו לפארק וגילו את האמת: המפל המפורסם מכיל מים שנשפכים על ידי צינור ואינו טבעי.

לאחר הבדיקה, הודו הפקחים כי הצינור משמש על מנת שהמפל ייראה טוב בעיני התיירים. לאחר מכן פורסמה הודעה מטעם המפל עצמו (חשבון פיקטיבי שנפתח עבורו), בה נכתב: "לא כך ציפיתי לפגוש את כולם. בגלל שאני לא יכול להבטיח שאהיה במיטבי בכל פעם שתגיעו לבקר אותי, עשיתי 'שיפור קטן' במהלך העונה היבשה רק כדי שאראה במיטבי כשהחברים באים לבקר". ערוץ CCTV פרסם כי המים שבהם השתמשו הם מי מעיינות שלא פוגעים בנוף הטבעי.

האם המידע החדש ירחיק את התיירים מרחבי העולם? ימים יגידו. בינתיים, הגולשים לא נותרו אדישים והחלו להגיב ברשתות החברתיות, לאחר שהרגישו מרומים. "אנשים יתאכזבו אם הם יגיעו למפל ובסוף לא יראו שם כלום", כתב אחד מהם. גולש אחר כתב כי לא יכול להיות שהמפל מספר 1 בסין אינו אמיתי.

בעבר פורסם, כי מפל אחר בסין זוכה כבר כמעט 18 שנה לתגבור של מים המופנים אליו מסכר שנמצא בסביבה.

תגיות:סיןמפל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה