חדשות בארץ

בג"ץ סירב לתת צו ביניים נגד מימון עמותות המסייעות לדחיית שירות חרדים

יממה לאחר ששופטי בג"ץ דנו בחוק הגיוס, השופטים דחו את העתירה שביקשה לעצור העברת תקציבים לעמותות המסייעות בדחיית שירות. נקבע דיון לסוף חודש אוגוסט

בית המשפט העליון (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ דחו היום (רביעי) את הבקשה למתן צו ביניים בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מימון עמותות המסייעות לדחיית שירות חרדים.

השופט חאלד כבוב קבע כי "אין מקום לצו ביניים לאחר שהמדינה הבהירה שהחלטה על חלוקת התקציבים טרם התקבלה. המדינה התחייבה לעדכן את בית המשפט מראש על כל החלטה למתן תמיכות"

על פי השופט, לאור ההבהרות המשפטיות והעובדתיות שניתנו על ידי המדינה, ובהן העובדה שאין כרגע החלטה מנהלית על הענקת תמיכות נוספות לוועד הישיבות בארץ ישראל, אין מקום למתן צו ביניים. השופט קבע דיון בנושא לסוף חודש אוגוסט הקרוב.

העתירה הוגשה בחודש אפריל ודרשה מהממשלה לעצור העברת כספים לארגוני הגג הארציים של הישיבות, בגין פעילותם לדחיית שירות של תלמידי הישיבות. התנועה טענה כי מאז פקיעת ההסדר המאפשר דחיית שירות לתלמידי ישיבות ביולי 2023, אין בסיס חוקי להמשך העברת כספים אלה.

בתגובתה לבית המשפט, התחייבה המדינה כי "ככל שתתקבל החלטה של ועדת התמיכות שעניינה במתן תמיכות, עבור התקופה שלאחר פקיעת החוק, הרי שהמשיבים יעדכנו בכך את בית המשפט הנכבד מבעוד מועד". 

תגיות:בג"ץעתירהתקציב לישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה