חדשות בעולם

רוסיה: החל משפטו של העיתונאי היהודי המכחיש כי ריגל עבור ארה"ב

איוון גרשקוביץ' נעצר לפני כשנה לאחר שפרסם סדרת כתבות שעסקו בכוח ווגנר ובביקורת על ממשל פוטין. מכחיש את העבירות המיוחסות לו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בבית המשפט פדרלי ברוסיה הוקרא היום (רביעי) כתב האישום נגד העיתונאי היהודי איוון גרשקוביץ', ילדי רוסיה ובעל אזרחות אמריקנית, אשר נעצר על ידי הביון הרוסי לפני כשנה. גרשקוביץ', עיתונאי בוול סטריט ג'ורנל, נאשם בריגול עבור ארה"ב.

השופטים הודיעו כי הדיונים יערכו בדלתיים סגורות. בתום הקראת כתב האישום, שייחס לנאשם עבירות ריגול ופגיעה בביטחון הרוסי, הוחלט כי הדיונים יימשכו ב-13 באוגוסט. התביעה הרוסית, על פי סוכנות הידיעות המקומית "טאס", ציינה כי העונש על העבירה המיוחסת לנאשם הוא 20 שנות מאסר.

מנהליו של העיתונאי בעיתון האמריקני גינו את הגשת כתב האישום, והאשימו את רוסיה ב"המצאת עלילה" כדי לפגוע בארה"ב בשל תמיכתה באוקראינה.   

גרשקוביץ' בן ה-32 נולד להורים רוסים שברחו מרוסיה בשנת 1979, נפגשו בניו יורק ונישאו. לפני כשש שנים חזר לרוסיה וסיקר את הנעשה בה עבור סוכנות הידיעות הצרפתית. בעברו היה כתב גם בניו יורק טיימס. ב-2022 הצטרף ל"וול סטריט ג'ורנל" והחל לסקר את המלחמה באוקראינה. הוא העביר סדרת כתבות על הנעשה בה, כולל המצוקה של האוכלוסייה המקומית ברוסיה לאור המלחמה, התנגדות של חלק מהרוסים לתקיפה באוקראינה ומעורבות כוח ווגנר במלחמה וקשרי אנשיה עם ממשל פוטין.

העיתונאי נעצר במרץ 2023 בעיר יקטרינבורג והועבר למוסקבה. הקרמלין פרסם הודעה כי מיוחסת לו עבירה של ריגול עבור ה-cia האמריקני. ממשלת ארה"ב הכחישה כי העסיקה את העיתונאי ודרשה את שחרורו המיידי. ממשלת רוסיה השיבה בשלילה לבקשה.

לפני מספר שבועות העבירו הרוסים מסר לארה"ב שיהיו מוכנים לשחררו בתמורה למרגל רוסי שנעצר בגרמניה. העסקה לא התקדמה.

תגיות:איוון גרשקוביץ'מעצר ברוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה