חדשות בארץ

גלנט: "לבחון הוספת הכיתוב 'הי"ד' על מצבות חללי צה"ל"

שר הביטחון יואב גלנט, השוהה בארה"ב ומקיים פגישות עם גורמים בממשל, ביקש מהשר ניר ברקת להודיע על החלטתו בדיון בכנסת

סרן ישראל יודקין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סרן ישראל יודקין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט הנחה לבחון את האפשרות להוסיף את הכיתוב "הי"ד" על מצבות חללי צה"ל. כך הודיע היום (רביעי) השר ניר ברקת, בשמו של שר הביטחון, בדיון בנושא שהתקיים בכנסת.

ברקת הציג את תשובת משרד הביטחון במקום גלנט, השוהה בארצות הברית, בתגובה לשאילתא שהופנתה בנושא. ברקת ציין כי שר הביטחון הנחה את המועצה הציבורית להנצחת החייל לדון בסוגיה.

הדיון נערך בעקבות הסערה שהתחוללה בשבוע האחרון, לאור בקשת משפחתו של החלל, סרן ישראל יודקין הי"ד, תושב כפר חב"ד, שנהרג בקרבות בעזה. המשפחה פנתה למשרד הביטחון וביקשה להוסיף את הכיתוב, אך נענתה בשלילה בטענה שהחוק לא מאפשר זאת, מאחר וכל המצבות צריכות להיות אחידות. צה"ל הודיע למשפחה כי היא רשאית להוסיף את הכיתוב לרגלי המצבה אך לא במרכזה. המשפחה סירבה ובעקבות כך הונחה על הקבר מצבה ללא כיתוב כלל. 

כזכור, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגישה אתמול הצעת חוק לפיה תתאפשר כתיבת "הי"ד" על מצבות חללי צה"ל, בבתי עלמין צבאיים.

בהסבר להצעת החוק נכתב: "לנו כמדינה יש חוב מוסרי כלפי בני משפחות הנופלים אשר יקיריהם חירפו את נפשם במלחמה לטובת ההגנה על המולדת וביטחון המדינה, ועלינו לכבד את צרכיהם, אבלם האישי ואמונתם הדתית. הצעת חוק זו נועדה לקבוע את האיזון הראוי בין הכללים האחידים על כיתוב מצבות לבין ההתחשבות ברצונו האישי של הפרט ליתן ביטוי אישי לכאבו, כך שיינתן לקרוב משפחה של חייל שנפטר להוסיף בקידמת המצבה ביטוי אישי, כאשר הביטוי יהלום את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ויעמוד ביתר כללי האחידות שעל פי הדין הקיים"

תגיות:ישראל יודקיןכיתוב הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה