חדשות בארץ

שינוי מגמה לטובת ישראל באיחוד האירופי: שר החוץ האנטי ישראלי יפרוש בקיץ

לאור הרוב שהשיגו מפלגות הימין האירופאיות בבחירות בתחילת החודש, מסתמן כי ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, תחליף את ג'וזפ בורל, ממובילי הקו האנטי-ישראלי באיחוד

בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

התקשורת בבלגיה, המסקרת את נציבות האיחוד האירופי היושב במדינה, דיווחה היום (רביעי) כי חברי הסיעה הגדולה בפרלמנט האירופי, שזכתה לרוב בבחירות בתחילת החודש, תודיע בקרוב על החלפתו של שר החוץ ג'וזפ בורל. מסתמן כי ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, היא שתמונה לתפקיד.

בורל ניהל בחודשים האחרונים קו אנטי ישראלי מובהק, יצא נגד תקיפת צה"ל בעזה וניסה לא אחת להוביל לקבלת החלטות שיובילו להפסקת המלחמה. קאלאס הביעה בעבר תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, וגינתה במילים קשות את חמאס. לצד זאת, היא התבטאה בזכות מדינה פלסטינית, אך הודיעה כי לא תוביל מהלך שכזה ללא הסכם שישראל תסכים לו.

הסיעות המהוות רוב באיחוד האירופי, ומשייכות לקו הפוליטי הימני ברוב מדינות אירופה, בהן הולנד, גרמניה, צרפת ואיטליה, הודיעו במקביל כי בחרו באורסולה פון דר ליין הגרמנייה לכהונה שנייה ברציפות כנשיאת הנציבות האירופי. פון דר ליין נחשבת לידידת ישראל. בשורה טובה נוספת לישראל היא שרוברטה מטסולה, ממלטה, נבחרה להמשיך לכהן כנשיאת הפרלמנט האירופי. גם היא כמו פון דר ליין נחשבת לידידת ישראל.

תגיות:האיחוד האירופיבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה