חדשות בארץ

בגין הבעת תמיכה במחבלים: כתב אישום נגד המופתי לשעבר בירושלים

עכרמה סברי נאשם בפרסום דברי הסתה נגד ישראל ותמיכה בטרור הפלסטיני. כתב האישום הוגש לא לפני שגורמים עתרו לבג"ץ נגד הפרקליטות, שהתעכבה בקבלת החלטה

זירת פיגוע בירושלים, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90) זירת פיגוע בירושלים, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד המופתי לשעבר של ירושלים, עכרם סברי. מיוחסות לו עבירות של הסתה לטרור ותמיכה בארגון טרור. כתב האישום הוגש אחרי חודשים של בחינת החומר בפרקליטות.

ארגון לביא אף עתר בנושא לבג"ץ וטען לסחבת "מיותרת" מצד גורמים בפרקליטות. העתירה בסופו של דבר הוסרה, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי הוחלט להגיש את כתב האישום.

סברי, בן 86 מירושלים, נאשם בין היתר כי "האדיר" את ראאד חזאם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ופצע נוספים. כמו כן, כן הביע תמיכה במחבל עודאי תמימי, ממחנה הפליטים שועפאט, שירה למוות בחיילת נועה לזר הי"ד, בפיגוע ירי במחסום בכניסה למחנה.

בכתב אישום מתואר מעמדו של סברי בחברה הפלסטינית ונכתב כי "הנאשם משמש משנת 1973 ועד היום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים. הנאשם משמש כדרשן קבוע במסגד אל אקצא והוא ממייסדי האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים. בין השנים 2006-1994 שימש כמופתי של ירושלים, ונחשב לסמכות דתית מוסלמית עליונה באזור ירושלים והרשות הפלסטינית, וככזה הוא דמות רבת השפעה בציבור הפלסטיני ובקרב תושבי ירושלים המוסלמים".

בנוסף נטען כי במסגרת ביקור שערך בג'נין, בסוכת האבלים בבית משפחתו של המחבל מדיזנגוף שיבח השייח סברי בפני הנוכחים את המחבלים הפלסטיניים. הנאשם אמר כי "הו בני מצודת העמידה האיתנה בג'נין ובמחנה הפליטים שלה, באנו מירושלים מרחבות מסגד אל אקצא המבורך, עם האחים שלנו מירושלים שמייצגים מספר מגזרים מהעיר ירושלים".

סברי הוסיף: "אנחנו באים כדי להשתתף איתם ב"זפה" (טקס ליווי החתן ביום חתונתו) של השהידים כי המלאכים מלווים את השהיד בזמן שרוחו עולה לשמיים העליונים, כמו ה"זפה" של החתן. ואנחנו מירושלים, מדגישים את אחדות האומה שלנו ואת אחדות עמנו מהים לנהר".

מארגון לביא שהגיש את העתירה לבג"ץ, בדרישה להגשת כתב אישום נגד סברי מסרו: "אנו מברכים את הפרקליטות על הגשת כתב האישום. הגיעה העת שסברי ייתן את הדין על פשעיו כנגד העם היהודי".

יו״ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן הוסיף: "היום הצדק התחיל להיראות. אני מברך על הגשת כתב האישום כנגד עכרימה סברי שבמשך שנים הסית כנגד יהודים ושיבח והילל מחבלים. יידע כל מי שמסית לטרור בכל במה בה הוא נמצא - מדינת ישראל תגיע אליו ותמצה עמו את הדין".

תגיות:כתב אישוםהסתה לטרורעכרמה סברי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה