בריאות ותזונה

6 המאכלים האלה יורידו לכם את לחץ הדם

יש דיאטה שיעילה להורדת לחץ דם גבוה. את המזונות שהיא מכילה אפשר פשוט להוסיף לתפריט שלכם. מאגוזים ועד יוגורט ושוקולד – כל מה שבריא ללב שלכם ויכול להוריד לחץ דם

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

דיאטת דש נחשבת ליעילה מאוד גם בכל הקשור לטיפול בלחץ דם גבוה. לחץ דם שאינו תקין, כמו במצב של כולסטרול גבוה, עלול לגרום למחלות לב ולשבץ מוחי. הדיאטה כוללת צריכה דלה של מזון עשיר במלח (נתרן), סוכר ושומן רווי. הנה כמה מאכלים שהיא כוללת, שיכולים לסייע בטיפול בהורדת לחץ דם, ותוכלו לצרף אותם בקלות לתפריט שלכם:

עשבי תיבול ותבלינים
צריכת תבלינים שהם לא מלח יכולה להיות טובה ומזינה. הוספה של עשבי תיבול ותבלינים עשויה להפחית את לחץ הדם לאחר חודש ימים. פפריקה, שום, פלפל שחור, קינמון, כוסברה, ג'ינג'ר ובעיקר כורכום נהדרים ומסייעים גם בהפחתה של לחץ הדם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

שוקולד מריר
לפי איגוד הלב האמריקאי, מומלץ לאכול שוקולד מריר עם 70%-85% קקאו, כי הוא עשיר בפלבנואידים - נוגדי חמצון המרחיבים את כלי הדם ובכך מורידים את לחץ הדם. צריכה קבועה של קקאו עשויה להוריד את לחץ הדם. צריכה מוגזמת של שוקולד מריר עלולה לגרום להשמנה ולעודף משקל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אגוזים
אגוזי מלך ופיסטוק, זרעי דלעת וזרעי פשתן, זרעי צ'יה או שקדים טבעיים – כל אלה מהווים מקור מצוין לחומרים מזינים שחשובים לאיזון לחץ הדם. הם עשירים בשומן בריא, שעוזר בהורדת הכולסטרול.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

יוגורט
מקור טוב לסידן, אשלגן ומגנזיום, חומרים שנמצאו כמסייעים בהורדת לחץ הדם. הוא גם מכיל פרוביוטיקה, עם חיידקים טובים שעוזרים לווסת לחץ דם גבוה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

בננות
עשירות בחומרים מזינים ובסיבים תזונתיים, ידועות כאחד המקורות העשירים ביותר לאשלגן - מינרל חיוני לבריאות הלב, ולהורדת לחץ דם. הן פועלות כנוגדי חמצון ומכילות כ-5 גרם סיבים תזונתיים.

 

דגים שמנים
דגים עם כמויות גבוהות של שומן, כמו דג סלמון, הם מקור מצוין לאומגה 3, שלה יתרונות חשובים ללב ולהפחתת הסיכון לשבץ מוחי, וגם אמורים להפחית את רמות לחץ הדם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:בריאותדיאטת דש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה