חדשות בארץ

ארבל חגגה 29 בשבי; חברתה ששוחררה: "אני יודעת מה זה להיות בסיוט הזה"

ארבל יהוד נמצאת בשבי יחד עם בן זוגה אריאל, לאחר שנחטפו מניר עוז ביום הטבח. חברותיה, בהן שירה גורן שחזרה הביתה, מספרות: "מרגישות אשמה בכל מה שאנחנו עושות"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

בשבוע שעבר ציינו חברותיה של ארבל יהוד, שנמצאת בשבי חמאס, את יום הולדתה ה-29. בבוקר הטבח היא נחטפה, יחד עם בן זוגה אריאל קוניו, מהממ"ד שבביתם שבקיבוץ ניר עוז. הכלבה שאימצו שבוע קודם, מרף, נורתה על ידי מחבל.

חברתה סיפרה לחדשות 12 כי עד היום לא התקבל כל מידע לגביה. דולב, אחיה, הוגדר כחטוף עד שבתחילת החודש אותרה גופתו. אחיו של אריאל, דוד קוניו, נחטף גם הוא ומוחזק בידי חמאס.

"החוסר והגעגוע מורגשים באינסטינקטים", אומרת חברתה מעיין. "אני עולה לנסיעה ארוכה באוטו ובאה להתקשר אליה. הרגעים הקטנים הם המטלטלים. הדוגמה הכי טובה – הייתי צריכה לבחור מה ללבוש לכתבה. ארבל היא זו שתגיד לי: 'שימי את החולצה הזאת כדי שיהיה לך נוח לשבת".

שני גורן, שנחטפה ושוחררה מהשבי, הוסיפה: "חוץ מחברה, היא גם החזיקה לי משק בית. היא הייתה מנקה ומסדרת. אני יודעת מה זה להיות בסיוט הזה, ואני לא רוצה לחשוב מה הם עוברים כל כך הרבה זמן שם".

חברתה גלית סיפרה: "יש אשמה בכל מה שאנחנו עושות. גם בקיפול כביסה, שזה כל כך יום-יומי ופשוט. אבל איך אני יכולה לעשות משהו כזה, כשארבלי עדיין שם? ככל שעובר הזמן מצטרפת תחושת בדידות שלנו כקהילה למצב הזה. מרגיש שככל שעובר הזמן – התחושה שהזמן עצר מלכת היא רק אצלנו. ושהחיים מסביב ממשיכים לקרות וקורים. ושלאף אחד לא אכפת".

גורן הוסיפה: "אנחנו מנסות לעבוד וללמוד. לעשות את הדברים שמצופה מאיתנו. אני מספרת לעצמי ברגעי האשמה שכאשר הם יחזרו, נהיה חזקים. שיהיה מי שיקבל אותם".

החלום של ארבל, כך טוענות חברותיה, היה להגיע לירח. ביום ההולדת חברותיה הפריחו בלונים רבים לשמיים והתפללו שתחזור.

תגיות:חטופהארבל יהוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה