חדשות בארץ

דרישה להקמת ועדת חקירה: "על קבר בני הגיבור נשבעתי שאעשה הכל כדי להגיע לחקר האמת"

משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם במתקפה הרצחנית של חמאס, קרובי חטופים ומשפחות מפונים דורשים מבג"ץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר המחדלים סביב מתקפת חמאס

ההרס אחרי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: משה שי / פלאש 90)ההרס אחרי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

משפחות שכולות ומפונות, לצד קרובי חטופים, יגישו הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ, וידרשו להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת המחדלים סביב המתקפה הרצחנית של חמאס ביום שמחת תורה.

לדברי המשפחות, על הוועדה לחקור את הדרג המדיני, את כוחות הביטחון, את השירות הציבורי, ואת כל מי שהייתה להם נגיעה לתהליכים ולהחלטות שהובילו למחדל.

בעתירה נכתב כי יש חשיבות בהקמת הוועדה כדי שיהיה "בירור וחקר הכשלים והסקת מסקנות לשם נקיטת אמצעים ופעולות למניעת הישנותם; חקר וקביעת האחראים למחדל; קביעת אחריותם והסקת מסקנות מהאחריות שתיקבע; חקר ובירור אשר התרחש בכל אחד ממוקדי האירועים ב-7 באוקטובר - על מנת לתת דין וחשבון אמיתי".

עוד הוסיפו: "אין צורך להכביר מלים על הצורך והחיוניות לחקר מכלול הסיבות והגורמים שהביאו להתרחשות המחדל. אירוע כה חריג לא קרה מעולם בהיסטוריה בת 76 השנים של מדינת ישראל".

"ככל שיואץ תהליך הקמתה של ועדת חקירה, יוכלו ממצאי הביניים שלה, ככל שיהיו כאלה ויפורסמו, לסייע מיידית בתהליכי קבלת החלטות ובניהול המערכה הכוללת שבה מצויה המדינה שצפויה עוד להימשך חודשים ארוכים", כתבו נפגעי הטבח. "ממשלות ישראל מינו ועדות חקירה ממלכתיות גם במצבי לחימה ואף במלחמה. עצם הסירוב המתמשך של הממשלה לקיים דיון בעניין, וממילא להקים ועדת חקירה ממלכתית, רק מעצים ומחמיר את הפגיעה המתמשכת בציבור כתוצאה מטראומת 7 באוקטובר ואת תחושת הבגידה והנטישה".

בין העותרים: הילה והשר לשעבר יזהר שי, הוריו של ירון אורי הי"ד לוחם סיירת נח"ל שנפל בשמחת תורה, (במיל') דדי שמחי שבנו גיא נפל ברעים, ראומה וגדי קדם ששכלו את בתם, בעלה וילדיהם, ואורי אפשטיין ששכל את בנו נטע בכפר עזה. גם תנועת 'דרכנו' הצטרפה לעתירה.

יזהר שי אמר: "על קברו של בני הגיבור ירון נשבעתי שאעשה כל דבר כדי להגיע לחקר האמת. היום אנחנו, קבוצה מייצגת של נפגעי האסון הגדול בתולדות המדינה, מתחילים לקיים את ההבטחה. איננו מחפשים נקמה, אנחנו רוצים להגיע לאמת ולייצר תיקון אמיתי בכל מקום שבו צריך על מנת שההיסטוריה לא תחזור על עצמה".

דדי שמחי הוסיף: "אני חושב שהגיע הזמן אחרי שמונה חודשי לחימה להתחיל את התהליך להקמתה של הוועדה. מקווה שמסקנות הביניים שתוציא, יסייעו לנו לשפר את מצבנו לקראת המהלכים הבאים, הלחימה ממשיכה. הצורך בהסקת מסקנות ולקחים הוא קריטי. אני מקווה שהוועדה תוקם עם אנשים ראויים, שמקובלים על כולם, בעלי שיעור קומה ואנשי מקצוע, ושלא ינסו לשחק משחקים פוליטיים לצד כזה או אחר - ועדה עם שיניים וסמכויות שתיגע לחקר האמת".

תגיות:משפחות שכולותועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה