בריאות ותזונה

חשבתם ששתיית מים בקיץ החם יכולה לעשות רק טוב? תקראו את זה

בשבועות האחרונים מזג האוויר מתחמם ורבים מקפידים על שתייה מרובה של מים, אבל טעות אחת שאתם עושים עלולה לעלות לכם ביוקר. קבלו טיפ חשוב

אא

בשבועות האחרונים מזג האוויר בישראל הפך להיות חם במיוחד – הטמפרטורות הן מעבר לממוצע הרגיל לעונה ורבים מנסים "לפצות" על כך באמצעות שתייה מרובה של מים. ברוב המקרים, אנחנו נוטים לשתות מים מבקבוקים (כי אחרת, אם הבקבוק לא נמצא צמוד אלינו, איך נזכור לשתות?), אך מתברר כי הפעולה הלכאורה תמימה הזאת היא גם מסוכנת.

מזג האוויר החם, מתברר, עשוי לגרום לבקבוק להכיל חומרים שיסכנו אתכם. אז מה צריך לדעת לגבי שתיית מים מבקבוק במהלך ימי הקיץ החמים?

שרה לוסון, מומחית לבטיחות מזון, מספרת לתקשורת הזרה כי חל איסור "לשתות מים בבקבוקים שהושארו בשמש או בסביבה חמה, כמו מכונית. החום עלול לגרום לדליפה של כימיקלים מזיקים מהפלסטיק למים. השמירה על הלחות חשובה, אבל שתיית מים שהושארו בחום אינה בטוחה כלל. חשוב לשמור על בקבוקי המים כשהם קרירים, כדי להגן על בריאותכם".

מתברר כי מים חמים בבקבוק יכולים להזיק, כיוון שכימיקלים מהפלסטיק עלולים לחדור למים. מדובר ברכיבים שמזיקים לגוף ועלולים לגרום לבעיות רבות.

בראיון לאתר וואלה, הסבירה ד"ר חגית אולנובסקי, מומחית לניהול סיכוני בריאות: "כמו אוכל, גם בבקבוקי מים מינרליים העניין העיקרי, יותר מתאריך התפוגה, הוא של אחסון. אם מאחסנים אותם במקור קריר, יבש ומוצל, אז ממש כמו מזון יבש - פסטה למשל - הם יכולים להחזיק הרבה אחרי התאריך. במקרה שהמים המינרליים חשופים לשמש, אז הם עלולים להיות לא ראויים לשתייה. לכן לא מחזיקים מים באוטו או כמו שהם מאוחסנים בתחנות דלק – בחוץ".

היא הסבירה ש"כאשר מדובר בבקבוקי המים המינרליים העשויים מפלסטיק, במקרה לחשיפה לשמש הבקבוק מתפרק, ואז אנחנו שותים מים עם מיקרו פלסטיק. אומנם אין כרגע עדות שחשיפה חד פעמית למיקרו פלסטיק יכולה לפגוע בבריאות שלנו, אבל אין ספק שחשיפה מתמשכת עלולה להיות מסוכנת".

תגיות:שתיית מיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה