עובדות שלא ידעתם

5 עובדות מעניינות שלא ידעתם על יתושים

יתושים הם אומנם יצורים קטנים אך הם משפיעים על חיינו ובריאותנו באופן משמעותי. הנה חמש עובדות מעניינות על יתושים שאולי לא ידעתם

אא

1. רק הנקבות עוקצות

רוב האנשים חושבים שכל היתושים עוקצים, אך האמת היא שרק נקבות היתושים הן אלו שעוקצות. הסיבה לכך היא שהן זקוקות לחלבונים הנמצאים בדם כדי לפתח את ביציהן. הזכרים, לעומת זאת, ניזונים בעיקר מצוף פרחים.

2. יתושים הם מקור למחלות רבות

יתושים נחשבים לאחד המקורות המרכזיים להעברת מחלות בעולם. הם מסוגלים להעביר מחלות כמו מלריה, קדחת דנגי, זיקה, וירוס הנילוס המערבי ועוד. מחלות אלו גורמות למיליוני מקרי תחלואה ומוות מדי שנה.

3. היתושים נמשכים לפחמן דו-חמצני

יתושים מזהים את הקורבנות שלהם בעיקר באמצעות פחמן דו-חמצני שנפלט בנשימה. אנשים שנושמים כבד יותר, כמו ספורטאים במהלך פעילות גופנית או נשים בהריון, נוטים למשוך יותר יתושים. בנוסף, חום הגוף וריחות מסוימים גם הם מהווים גורמי משיכה ליתושים.

4. יתושים יכולים לעוף למרחקים ארוכים

יתושים הם בעלי יכולת תעופה מרשימה יחסית לגודלם. הם יכולים לעוף למרחק של עד 10 קילומטרים בחיפוש אחר מזון או מקום להטיל בו ביצים. עם זאת, רוב היתושים נשארים בטווח של כ-1-2 קילומטרים ממקום בקיעתם.

5. ישנם אלפי מינים של יתושים

ישנם כ-3,500 מינים שונים של יתושים בעולם, אך רק חלק קטן מהם נחשב למזיק לבני האדם. מינים כמו Anopheles, Aedes ו-Culex הם אלו שמוכרים כמעבירי מחלות לבני אדם ולחיות בית. שאר המינים ניזונים מצמחים ואינם מהווים איום בריאותי.

 

תגיות:יתושים5 עובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה