חדשות בארץ

צה"ל הפריך את דיווחי האו"ם: ממדי ההרס בעזה נמוכים בהרבה מהמדווח

הארגונים הפועלים בעזה מטעם האו"ם ממשיכים להזרים נתונים המצביעים לטענתם על הרס רב ברצועה, כתוצאה מתקיפות צה"ל. בישראל הציגו הוכחות לכך שההרס נמוך עשרות אחוזים מהמדווח

פגיעה במבנה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)פגיעה במבנה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

האו"ם נוהג לפרסם אחת לכמה שבועות נתונים על הרס עצום לכאורה שנגרם למבנים בעזה, עקב תקיפות צה"ל. הדוחות מסתמכים על מידע שמעבירים ארגוני סיוע שפועלים ברצועה, ומשרד "הפנים" של חמאס.

היום (חמישי) סיפק צה"ל נתונים עם הוכחות מתועדות המפריכים את ההודעות של האו"ם. בצבא מעריכים שרק 16% ממבני הקבע נהרסו, וטוענים כי נתוני צה"ל הם המדויקים ביותר, שכן הם מבוססים על איסוף מידע חזותי באמצעות כטב"מים ורחפנים. ב-ynet דווח שהנתונים יועברו בהקדם  לוועדת החקירה הבינלאומית שהקים האו"ם וגם לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

בדו"ח האחרון שפרסם האו"ם נטען כי לפחות 70% מהמבנים בעזה נהרסו. לטענת מחברי הדו"ח מדובר במאות אלפי בתים. נתוני צה"ל המגובים כאמור בהוכחה, מצביעים על הרס של 16%. בנוסף, 36% מהמבנים הארעיים ברצועה נפגעו, דוגמת סככות, דירים, מאהלים ועמדות חקלאיות ששימשו מחבלים.

צה"ל ביצע מיפוי דיגיטלי אווירי בעזה, בשנה שקדמה לפרוץ המלחמה והוא משווה כל העת את הנתון לנעשה ברצועה כיום. בצה"ל מאשרים עם זאת כי מאות מבנים שנהרסו נמצאים בקרבת הגבול עם ישראל. מבנים אלה הושמדו במסגרת יצירת אזור החיץ ברוחב של כקילומטר אחד. המטרה: למנוע ממחבלים לתצפת מקרוב על הנעשה ביישובי העוטף.

 

תגיות:נתוני צה"להרס מבנים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה