חדשות בארץ

דיווח זר: ישראל הורסת מבנים בלבנון כדי ליצור אזור חיץ

הלבנונים דיווחו על פגיעה במאות מבנים בכפרים הסמוכים לגבול הישראלי. צה"ל הבהיר כי התקיפות בלבנון נועדו להרחיק את חיזבאללה. מבקר המדינה: "לא ערוכים לפינוי אוכלוסייה בצפון"

נפילת רקטה בכפר סאלד, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)נפילת רקטה בכפר סאלד, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

ה"פייננשל טיימס" הבריטי דיווח היום (חמישי), תוך שהוא מסתמך על גורמים בלבנון, כי ישראל יוצרת בחודשים האחרונים "רצועת ביטחון ואזור חיץ" בעומק חמישה קילומטרים בתוך שטח לבנון.

על פי הדיווח, צה"ל מקפיד לתקוף מבנים ותשתיות באזור הזה. הלבנונים טענו כי הצבא הישראלי קיבל הנחיה מהדרג המדיני לגרום לנטישה המונית של האוכלוסייה. בכיר בצה"ל שנשאל על הדיווח השיב לעיתון כי "לא מדובר באזור חיץ, אנחנו רק רוצים לדחוק את חיזבאללה לאחור".

בצה"ל נערכים לתרחישים בצפון: לוחמי חי"ר תרגלו פעילות בתוואי סבוך והררי

צה"ל אישר כי לוחמי גדוד "ברק" (12) של חטיבת גולני, הפועלים בגזרת הר דב והחרמון, התאמנו בשטחים סבוכים ותרגלו מענה לאיומים שונים תוך שיתוף פעולה של כוחות החי"ר והשריון. על צפי דובר צה"ל, "מדובר בחלק מההיערכות לתרחישים בגזרה הצפונית".

בנוסף, לוחמי מילואים מחטיבת "חוד החנית" (55) של הצנחנים תרגלו תרחישי לחימה במרחבים משתנים, תוך דגש על יכולות תנועה בשטח סבוך המדמה לחימה בתוואי צפוני, התקדמות בציר הררי והפעלת אש.

מבקר המדינה: ישראל לא ערוכה לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התריע היום כי בשל ויכוח בין שרי הביטחון והפנים - ישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון. אנגלמן פנה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "נדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה".

לאחר כמעט יממה של שקט: אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו אחר הצהריים עקב חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור היישובים ראש הנקרה, מצובה, שלומי, בצת, לימן, ובאזור תעשייה אכזיב מילואות שבגליל המערבי. כעבור מספר דקות הודיע צה"ל כי האירוע הסתיים. שני כטב"מים של חיזבאללה התפוצצו במרחב ראש הנקרה. לא דווח על נזק או נפגעים.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח בהמשך על הרוג אחד בתקיפת אופנוע באזור אל-בקעא שבדרום לבנון. על פי הדיווחים במדינה, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם. דובר צה"ל אישר כי "כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם, מהיחידה האווירית של חיזבאללה, אשר ביצע שיגורים לשטח הארץ".

תגיות:אזור הנוחותדרום לבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה