חדשות בארץ

משרד הפנים הגרמני: מבקש אזרחות? הצהר על הכרה בישראל

משרד הפנים הגרמני הודיע כי כל מי שיבקש לקבל אזרחות גרמנית יהיה מחויב לחתום על ההצהרה: "מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הפנים של גרמניה הציג דרישות אזרחות חדשות, הכוללות הכרה בזכות הקיום של מדינת ישראל. כך דווח היום (חמישי) ב-cnn.

על פי הדיווח, החקיקה נכנסה לתוקף היום והיא חלק משינוי שהממשלה מבקשת להכיל כחלק מהמאבק באנטישמיות הגואה. משרד הפניםה גרמני סמר כי "בתגובה להתגברות האנטישמיות בגרמניה, הורחבה רשימת השאלות במבחן ההתאזרחות. נוספו שאלות מבחן חדשות בנושאי אנטישמיות, זכות הקיום של מדינת ישראל וחיים יהודיים בגרמניה".

כזכור, מאז החלה המלחמה בעזה, ישראל זוכה לתמיכה רחבה של הממשל הגרמני. הקנצלר אולף שולץ חזר והדגיש כי ביטחון ישראל הוא עניין של אינטרס לאומי.

החלטת משרד הפנים בברלין מגיעה לאחר שבחודש דצמבר האחרון מחוז סקסוניה-אנהלט במזרח המדינה חייב מבקשי אזרחות להכיר בזכותה של ישראל להתקיים. שרת הפנים של גרמניה, ננסי פאסר, ציינה כי "מי שחולק את הערכים שלנו ומתאמץ יכול כעת לקבל דרכון גרמני מהר יותר ואינו נדרש לוותר על חלק מהזהות שלו עם האזרחות הקודמת. גם הבהרנו באותה מידה: מי שלא שותף לערכים שלנו, לא יוכל לקבל דרכון גרמני. כאן שרטנו קו אדום ברור ועשינו את החוק חזק הרבה יותר מבעבר. אנטישמיות, גזענות וצורות אחרות של בוז לאנושות שוללות התאזרחות. אין לזה סובלנות".

יש לציין כי השבוע פורסמו נתונים של ארגון RIAS, העוקב אחר אנטישמיות בגרמניה. על פי הנתונים, התקריות האנטישמיות במדינה עלו ב-83% בשנה שעברה, ובצורה משמעותית לאחר המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר והמתקפה הצבאית של ישראל בעזה.

תגיות:גרמניהחוק האזרחותתמיכה בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה