חדשות בארץ

מפקד חיל האוויר: "ערוכים למלחמה בצפון, חמאס יוכרע בקרוב"

האלוף תומר בר נשא דברים בטקס סיום קורס טיס. חוסל בדרום לבנון מחבל אשר היה אחראי על שיגור רקטות

מפקד חיל האוויר (צילום: Flash90)מפקד חיל האוויר (צילום: Flash90)
אא

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, נשא הערב (חמישי) דברים בטקס סיום קורס טיס, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. בטקס השתתף, כאורח חילה אוויר, גם פרננדו מרמן, ששוחרר מהשבי בעזה במבצע "יד זהב".

"אנחנו מצויים בעיצומה של המלחמה הארוכה בתולדותינו מאז מלחמת העצמאות. אנחנו נלחמים כבר כמעט תשעה חודשים ללא הפוגה, ללא לאות. זוהי מלחמה שאין צודקת ממנה. יצאנו אליה בעל כורחנו, אך אנו חדורי מטרה ומוטיבציה" אמר האלוף בר בתחילת דבריו.

בר הוסיף: "חמאס בעזה יוכרע בקרוב. למול חיזבאללה בצפון אנו מוכנים. יש בידינו האמצעים לכך, יש לנו היכולות, בוודאי שיש בנו את אורך הרוח ורוח הקרב".

באחרונה הועלו טענות נגד חיל האוויר ומערכת ההגנה האווירית בצפון, על הקושי להתגבר על הכטב"מים שמשוגרים מדרום לבניון. חלקם לא זוהו, וחלקם התפוצצו וגרמו לנזק ונפגעים. על כך השיב מפקד החיל: "אתגר ההגנה הרציפה על כל גבולותינו הוא תובעני ומאתגר. אנו משקיעים ביישומן של טכנולוגיות ומערכות פרי התעשיות הישראליות ושיטות לחימה חדשות. מיום ליום אנו רואים התקדמות במענה הכולל. זכרו כי הגנה חזקה היא תנאי. התקפת האויב בשטחו היא הפתרון השלם".

מפעיל כטב"מים של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

דובר צה"ל אישר הערב כי מוקדם יותר היום כלי טיס ישראלי תקף במרחב סחמר, וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה, אשר ביצע שיגורים לשטח הארץ.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים חולא ועיתרון. במקביל, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי למרחבים ואדי חמול והאזור הסמוך לא-נקורה.

מוקדם יותר היום זוהו שני כטב"מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, לא דווח על נפגעים.

תגיות:חיסול בלבנוןהאלוף תומר בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה