הורים וילדים

יוקר המחיה חונק? כך תחסכו כסף ביומיום

חיסכון בכסף אינו דורש שינויי ענק באורח החיים, אלא התאמות קטנות שיכולות להצטבר לסכומים משמעותיים. קבלו 10 טיפים לחסכון בחיי היומיום

אא

עם יוקר המחיה והעידן הכלכלי המאתגר שבו אנו חיים, משפחות רבות מחפשות דרכים לחסוך כסף ולהתנהל בצורה כלכלית חכמה יותר. החיסכון היומיומי יכול להיות קל יותר ממה שנדמה לכם. להלן עשרה טיפים מעשיים לחיסכון בחיי היומיום, שיעזרו לכם לשמור על תקציב מאוזן וליהנות מחיים נטולי דאגות כלכליות.

1. תכנון תקציב משפחתי

תכנון תקציב חודשי הוא השלב הראשון לחיסכון יעיל. קבעו כמה כסף אתם יכולים להוציא בכל חודש בכל קטגוריה (מזון, ביגוד, בילויים וכו') ועקבו אחר ההוצאות בפועל כדי לוודא שאתם עומדים במסגרת התקציב.

מה עושים?

הכינו טבלה חודשית שבה תרשמו את כל ההוצאות הצפויות, כמו שכר דירה/משכנתא, חשבונות, מזון ודלק. במהלך החודש, רשמו את ההוצאות בפועל והשוו לתקציב המקורי כדי לזהות חריגות.

2. קניות חכמות בסופר או במכולת

תכננו את הקניות שלכם מראש והכינו רשימת קניות לפני שאתם יוצאים לקניות. קנייה על פי רשימה מדויקת תמנע קניות אימפולסיביות ומיותרות. כמו כן, חפשו מבצעים והנחות, והשוו מחירים בין החנויות השונות.

מה עושים?

אם אתם נוטים לרכוש יותר ממה שאתם צריכים, נסו לערוך את רשימת הקניות שלכם במחשב או באפליקציה ייעודית, שם תוכלו להוסיף ולהוריד פריטים בקלות. בנוסף, חפשו רשתות שמציעות מוצרים מוזלים, יש לא מעט כאלה, והעדיפו לבצע את כל הרכישות שלכם שם.

3. בישול ביתי

אכילה במסעדות ובתי קפה יכולה להיות יקרה. נסו לבשל יותר בבית ולהכין ארוחות משפחתיות. זה לא רק זול יותר, אלא גם יכול להיות זמן איכות למשפחה.

מה עושים?

קבעו יום בשבוע שבו כל המשפחה משתתפת בהכנת הארוחה. אפשר להכין מתכונים פשוטים וזולים כמו תבשילים, פסטות וסלטים. כמו כן, אם אתם נוטים לאכול ארוחת צוהריים בחוץ, הכינו מראש ארוחה למספר ימים, כדי שיהיה לכם אוכל ביתי מוכן לצוהריים בעבודה. זה בריא יותר וללא ספק, משתלם הרבה יותר. שימו לב, אם אתם לא אוכלים בחוץ אבל קונים קפה קר, קפה הפוך או שייק פירות מדי יום, זה עדיין מסתכם בכמה מאות שקלים בחודש.  

4. חיסכון באנרגיה

הפחתת השימוש בחשמל ובמים יכולה לחסוך כסף משמעותי. כבו את האורות והמכשירים החשמליים כאשר אינם בשימוש, השתמשו בנורות חסכוניות, והפעילו מכשירי חשמל כבדים, כגון מכונת כביסה, מדיח ומייבש, בשעות השפל.

מה עושים?

התקינו נורות לד בכל הבית, שיוכלו להחזיק מעמד זמן רב יותר  ולהשתמש בפחות חשמל. בנוסף, הפעילו את מכונת הכביסה ומדיח הכלים בשעות הלילה המאוחרות כשהתעריפים נמוכים יותר.

5. תחבורה ציבורית ונסיעות משותפות

השתמשו בתחבורה ציבורית כאשר אפשר, או התארגנו עם שכנים וחברים לנסיעות משותפות. זה יכול לחסוך כסף בדלק ובתחזוקת הרכב.

מה עושים?

במידה ואתם עובדים באותו אזור עם חברים או שכנים, תוכלו לארגן קבוצת נסיעות משותפת ולהתחלק בעלויות הדלק. כך תוכלו לחסוך בהוצאות הדלק ובלאי הרכב.

6. רכישות יד שנייה

ביגוד, רהיטים, צעצועים וספרים ניתן לרכוש במחיר מוזל בחנויות יד שנייה או באינטרנט. לעיתים קרובות ניתן למצוא מוצרים במצב טוב מאוד במחירים נמוכים. זה גם שומר על איכות הסביבה וגם הרבה יותר חסכוני.

מה עושים?

בקרו בחנויות יד שנייה מקומיות כמו "הביגודית של ויצ"ו". חפשו באתרים כמו יד2 או בפייסבוק מרקטפלייס מוצרים במצב טוב שיכולים לחסוך לכם מאות שקלים.

7. פעילויות חינמיות או במחיר מוזל

חפשו פעילויות חינמיות או במחיר מוזל שמתאימות לכל המשפחה.  טיולים בפארקים, אירועים קהילתיים, ביקור בספריות ציבוריות ועוד יכולים לספק הנאה רבה בלי להכביד על הכיס.

מה עושים?

בררו במתנ"סים המקומיים על פעילויות ואירועים חינמיים. פעמים רבות הם מציעים סדנאות, פעילויות לילדים והקרנות סרטים במחירים סמליים.

8. שימוש בקופונים והנחות

הרבה רשתות מציעות קופונים בעלונים ובאפליקציות שלהן. עקבו אחר קופונים והנחות בעיתונים, במיילים ובאפליקציות ייעודיות. לעיתים קרובות אפשר למצוא הנחות משמעותיות על מוצרים ושירותים שונים.

מה עושים?

הורידו אפליקציות ייעודיות, שם תוכלו למצוא שוברים והנחות למסעדות, בילויים ושירותים נוספים. שמרו על קופונים שמגיעים במייל או בעיתונים, והשתמשו בהם בקניות הבאות. כמו כן, אם אתם חברים במועדון לקוחות של רשת כלשהי, בדרך כלל תוכלו ליהנות ממחיר מוזל או מצבירת נקודות שניתן להמיר לכסף ברכישה הבאה.

9. חיסכון במים

השתמשו באמצעים לחיסכון במים, כמו ברזים חסכוניים, והקפידו לתקן נזילות במהירות. הפחתת השימוש במים תורמת לחיסכון בהוצאות הביתיות.

מה עושים?

התקינו ברזים חסכוניים במקלחות ובמטבח, ובצעו בדיקה תקופתית לנזילות בצנרת. ניתן גם להשתמש במים משימוש יומיומי (כמו מהשטיפה או מהמזגן) להשקיית הגינה.

10. מיחזור ושימוש חוזר

מיחזור ושימוש חוזר בפריטים שונים יכול לחסוך כסף ולשמור על כדור הארץ. במקום לזרוק פריטים שכבר לא משמשים אתכם, חפשו דרכים יצירתיות להשתמש בהם שוב או להפוך אותם למשהו חדש ושימושי.

מה עושים?

במקום לשלם על שקיות ניילון חדשות בכל קנייה, השתמשו בשקיות בד רב פעמיות. אם יש לכם בגדים ישנים שאינם בשימוש, נסו להפוך אותם למטליות ניקוי או לשקיות רב פעמיות. בנוסף, בקבוקים, צנצנות ומכלים מפח (כמו של הנס קפה) יכולים לשמש לאחסון חפצים קטנים או להכנת יצירות אמנות עם הילדים. מיחזור ושימוש חוזר לא רק יחסכו לכם כסף, אלא גם יסייעו במניעת בזבוז ויצירת פסולת מיותרת.

 

תגיות:חיסכוןמדריך חיסכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה