חדשות בארץ

266 ימי מלחמה: מתרחבת הפעולה בסג'עייה, עשרות מחבלים חוסלו ברצועה

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשכונה המזרחית לעיר עזה. הפלסטינים מדווחים על כוחות שנצפו בקרבת האזור ההומניטרי באל מוואסי. סגן הרמטכ"ל קיים דיון הערכות עם בכירים בצבא ארה"ב

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

המלחמה נכנסה ליומה ה-266 וכוחות צה"ל ממשיכים היום (שישי) לפעול ברחבי הרצועה, עם דגש על רפיח ועל שכונת סג'עייה מזרחית לעיר עזה.

על פי צה"ל, כוחות אוגדה 98 הפועלים בסג'עייה מצבעים פעולות לחיסול מחבלים על פני הקרקע ומתחתיה. הפעולה החלה שלשום בעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב.

(צילום: דובר צה"ל)

בשטח פועלים גם לוחמי חטיבה 7 וללוחמי חטיבת הצנחנים שביצעו פשיטות על תשתיות טרור.  במקביל לכניסת הכוחות, כלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות תשתיות טרור של חמאס.

בנוסף, לפעולה קדמו מספר תקיפות אוויריות משמעותיות בצפון רצועת עזה, במהלכן חוסלו עשרות מחבלים שהסתתרו בבתי ספר ומתקנים ששימשו את ארגון אונר"א.

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, תקפו מחבל חמאס ששהה במבנה באיזור דיר אל בלאח. המחבל פעל מתוך המרחב ההומניטרי, בו השתמש הארגון כמגן לפעילות טרור.

צה"ל שב והדגיש כי "כחלק מתהליך ההכנה לתקיפה בוצע פינוי של אוכלוסייה אזרחית המצויה סביב המבנה ממנו פעל המחבל, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, חימוש מדויק ושימוש באמצעים נוספים, לצמצום פגיעה באזרחים. חמאס מפר באופן קבוע את הדין הבינלאומי תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל".

הפלסטינים דיווחו על כוחות צה"ל שנצפו בקרבת האזור ההומניטרי באל מוואסי וכן במרכז רפיח, באיזור שצה"ל לא פעל בו עד היום. 

צה"ל תקף בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב אל-חיאם. בנוסף, הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון.

סגן הרמטכ"ל נפגש עם בכירי צבא ארה"ב

סגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם, קיים השבוע ביקור מקצועי באירוח עמיתיו מצבא ארה"ב ונפגש עם מפקדים בכירים בסנטקום (פיקוד המרכז), נורת׳קום (פיקוד הצפון), חיל הים, ומשרד ההגנה. כך אישר היום דובר צה"ל.

נמסר כי במהלך ביקורו, סגן הרמטכ"ל קיים שיח אסטרטגי עם בכירי צבא ארה"ב והפנטגון, על תוכניות המלחמה בדרום ובצפון, ההיערכות אל מול איראן וזרועותיה והאינטרסים המשותפים של צה״ל וצבא ארה"ב במזרח התיכון. במקביל, סגן הרמטכ״ל דן עם מקביליו על אופן האצת קצב אספקת החימושים הנדרשים לצה״ל וסוכמו המנגנונים המשותפים להאצה ולבקרה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסג'עייהעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה