חדשות בעולם

טראמפ לביידן בעימות הנשיאותי: "אתה פלסטיני חלש וגרוע"

הנשיא המכהן ג'ו ביידן ויריבו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, התעמתו הלילה. טראמפ טען כי לו היה נשיא חמאס לא היה תוקף את ישראל. סקר בארה"ב: טראמפ ניצח בעימות

טראמפ וביידן (צילומים: shutterstock)טראמפ וביידן (צילומים: shutterstock)
אא

התקשורת האמריקנית פרסמה הבוקר (שישי) סקרים, אשר קבעו כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניצח בעימות הנשיאותי מול הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, שנערך הלילה (בין חמישי לשישי) באולפני רשת CNN. 67% מהאמריקנים ציינו כי טראמפ גבר על ביידן בכל הפרמטרים.

העימות, ראשון מבין שניים, נערך ללא קהל ותוך השתקת מיקרופון של המתמודד לנשיאות שאין זה תורו לענות על שאלת המנחים. השאלות עסקו בכלכלה האמריקנית, בעיית המהגרים, הביטוח הלאומי, מדיניות החוץ, ובתוכה גם שאלות על מלחמת חרבות ברזל והמדיניות מול ישראל.

ביידן נשאל על הטענות לפיהן הממשל מעכב משלוחי נשק ומעכב לכאורה את ישראל מלהתקדם בהכרעת החמאס. הנשיא השיב כי "אנחנו אלה שנותנים את התמיכה הגדולה ביותר לישראל בכל העולם. נמשיך לשלוח את המומחים שלנו ונעזור לתפוס את ראשי חמאס, כפי שתפסנו את בן לאדן. חמאס מאוד נחלשו וכך צריך להיות - צריך לחסל אותם!".

טראמפ השיב מנגד כי "לא הייתה פלישה לישראל במשמרת שלי. איראן יודעת מי אני. אני תומך בזכותה של ישראל להמשיך במלחמה". הוא פנה לביידן ואמר לו: "אתה פלסטיני חלש וגרוע", תוך שהוא מתכוון לכך שהנשיא לא פעל מספיק לטובת ישראל.

טראמפ נשאל אם הוא יתמוך בהקמת מדינה פלסטינית והשיב: "אצטרך לבחון את הסוגייה". לאחר שביידן אמר שחמאס הוא היחיד שרוצה להמשיך במלחמה, טראמפ השיב ש"ישראל היא זו שרוצה להמשיך להילחם, וזה מה שהם צריכים לעשות. צריך לאפשר להם את זה".

במהלך העימות, ביידן אישר שהוא מנע מישראל 200 פצצות של 200 קילו שלדבריו "לא עובדות טוב בשטחים מאוכלסים". הנשיא הוסיף ש"אנחנו מספקים לישראל כל מה שהיא צריכה. אני זה שארגן את העולם נגד איראן כאשר הייתה מתקפה בליסטית נגד ישראל. עצרנו את זה והצלנו את ישראל"

הנשיא הוסיף כי הציג לישראל ולחמאס מתווה לסיום המלחמה: "כולם אימצו את התוכנית שהצענו, כולל ממשלת נתניהו. בשלב ראשון החזרת החטופים בתמורה להפסקת אש. בשלב השני, הפסקת אש עם תנאים נוספים, והשלב השלישי זה סוף המלחמה".

לאור הסקרים, הדמוקרטים חשים שעל ביידן לפרוש

רוב כלי התקשורת בארה"ב ציינו הבוקר, לאחר העימות, כי הנשיא ביידן הפסיד בעימות ונראה כי גם במפלגתו, הדמוקרטית, מבינים שהנשיא לא יזכה בכהונה נוספת. באתר "פוליטיקו", ב"ניו יורק פוסט" וב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב: "ביידן התרסק", "הוא גמור", "עצוב". התקשורת דיווחה כי הנשיא נראה עייף, לא מרוכז, ולא חד.

ב-NBC השתמשו באמירה המזוהה עם קרבות אגרוף: "דמוקרטים קוראים לביידן לזוז הצידה ולהשליך את המגבת". תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של "הטיימס", כתב: "ביידן הוא חבר שלי. אבל הוא חייב לפרוש. הוא נשיא טוב, אבל לא יכול לרוץ שוב לנשיאות".

יש לציין כי על פי חוקת המפלגה הדמוקרטית, ביידן לא יכול להיות מודח, ועליו להודיע מרצונו על פרישה מהמרוץ. זאת, כדי לאפשר למפלגה למנות מועמד אחר לנשיאות, לקראת הבחירות שייערכו בעוד חמישה חודשים.

 

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןעימות נשיאותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה