חדשות בארץ

חדשות השבת: ארה"ב העבירה הצעה מתוקנת לחמאס; סוכל פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה

2 לוחמים נהרגו בקרבות ברצועת עזה. בג"ץ: "על המדינה להשיב תוך חודש לעתירה בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית". שני חולים נפטרו מקדחת הנילוס

אא

2 לוחמים נהרגו בקרבות ברצועה: דובר צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום את שמותיהם של שני לוחמי צה"ל שנהרגו בקרב בצפון רצועת עזה.

שמות החללים: סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים ורס"ל (מיל׳) יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד שריון 77. הי"ד.

טייטלבוים נהרג בהיתקלות עם מחבלים מטווח קרוב בתוך בית בסג׳עיה. אביטן נהרג באירוע ירי צליפה של חמאס בסג׳עיה.

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-670. מאז החל התמרון הקרקעי ברצועה, והלחימה בצפון, נהרגו 316 חיילים.

הצעה מתוקנת הועברה לחמאס, הארגון מכחיש - במטרה לקדם עסקה לשחרור החטופים הישראליים וסיום המלחמה, סוכנות הידיעות הערבית (AWP) דיווחה (מוצאי שבת) כי הועברה הצעה מתוקנת לחמאס. על פי הדיווח, ממשל ביידן העביר את ההצעה לקטארים, והיא כוללת מספר תיקונים להצעה הבסיסית, שהוגשה לפני כשלושה שבועות. לא נמסר מהם התיקונים, אך צוין כי נעשו על דעתה של ממשלת ישראל.

בחמאס עדכנו כי ראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, שוחח על כך עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. בכיר חמאס אוסמה חמדאן הגיב לפרסום: "לא קרה שום דבר חדש בנוגע להצעה האמריקנית שהוצגה לתנועה. לגבי המסרים וההצעות המופצות, אנו אומרים שעמדת הכיבוש עדיין מתחמקת ממחויבות להפסקת המלחמה". לדבריו, "ממשל ביידן עדיין שומר על עמדתו להטיל על חמאס אחריות לשיבוש ההסכם".

גורם מדיני בלשכת רה"מ אמר הערב: "ישראל מחוייבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. אין כל שינוי בעמדתה. עד לרגע זה לא התקבלה תגובת חמאס להצעה זו".

תקרית חריגה בסרביה: מאבטח בשגרירות הישראלית הותקף בחץ וקשת - משטרת סרביה חוקרת חשד לפיגוע שכוון היום נגד השגרירות הישראלית בבלגרד. מאבטח מקומי נפצע בתקרית, אך הצליח לנטרל את התוקף. במשטרה המקומית סבורים כי מדובר בניסיון פיגוע שלא צלח. השגרירות הייתה סגורה בזמן התקרית.

לפי הדיווח בתקשורת המקומית, גבר שלפי הדיווחים "התאסלם ועבר הקצנה" ניגש לשוטר שאבטח את השגרירות וירה מחץ וקשת בצווארו. השוטר שרד, חיסל את התוקף ופונה לבית החולים. שר הפנים הסרבי, איביצ'ה דאצ'יץ', אמר כי התקיפה התרחשה סמוך לשעה 11:00 (שעון מקומי). לדבריו התוקף ניגש כמה פעמים לעבר השוטר ושאל אותו היכן נמצא מוזיאון כלשהו, והשוטר השיב לו שאין מוזיאון במקום. "הוא חזר שוב, שלף מהתיק שלו את החץ וקשת - וירה בשוטר בצוואר. אין ספק שמדובר בפיגוע טרור". דאצ'יץ' ציין כי נבדק חשד לקשר בין הפיגוע ל"תנועה הווהאבית", כלומר למוסלמים קיצונים

ממשרד החוץ בירושלים נמסר: "היום התרחש ניסיון פיגוע בסביבת שגרירות ישראל בבלגרד. השגרירות סגורה ולא נפגע אף עובד מעובדי השגרירות. שוטר מקומי נפצע. נסיבות האירוע נחקרות".

נועה ארגמני, ששוחחרה במבצע "ארנון", בהצהרה ראשונה - "זו זכות גדולה להיות פה אחרי 246 ימים בשבי חמאס. זכות גדולה להיות לצד אימא שלי אחרי שמונה חודשים של אי ודאות. זו זכות גדולה לראות את ההורים שלי מוקפים בכל כך הרבה אנשים טובים". כך אמרה הערב נועה ארגמני, בהצהרה ראשונה מאז שוחררה משבי חמאס במבצע "ארנון". את הדברים אמרה בתיעוד וידאו שהוקרן הערב בכיכר החטופים בתל אביב.

"אני רוצה להודות לכוחות הביטחון ולצבא שלנו, החיילים, אנשי המילואים, הכוחות המיוחדים, וכל מי שלקח חלק וסיכן את חייו. אני משתתפת בצער משפחתו של ארנון זמורה, שנפל במבצע החילוץ שלי ושל שלושה חטופים נוספים. ליבי עם משפחתו, ארנון הוא גיבור ישראל ובזכותו אנחנו פה".

"נחטפתי לעזה ב-7 באוקטובר. הוחזקתי על ידי חמאס במשך שמונה חודשים וחולצתי על ידי כוחות הביטחון ב-8 ביוני. כילדה יחידה להורים שלי, כילדה לאמא שחולה במחלה סופנית, הדבר שהכי העסיק אותי בשבי זו הדאגה להורים שלי. אנצל את המעמד הזה בשביל להזכיר שיש עוד 120 חטופים וחטופות בשבי חמאס. אומנם אני נמצאת בבית עכשיו, אך אי אפשר לשכוח את החטופים והחטופות שעד היום נמצאים בשבי חמאס, וצריך לעשות הוכל על מנת להחזיר אותם הביתה".

בג"ץ: על המדינה להשיב תוך חודש לעתירה בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית - בג"ץ הורה אתמול למדינה להשיב בתוך חודש, לעתירה בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית לטבח 7 באוקטובר. אתמול בבוקר הגישו משפחות שכולות, משפחות מפונות וקרובי חטופים עתירה לבג"ץ. העותרים דרשו להוציא צו על תנאי שיורה על הקמת הוועדה. לפני כניסת השבת השיב בג"ץ כי הורה כאמור למדינה להשיב לעתירה.

העותרים ציינו בפנייתם כי הם דורשים שהוועדה שתקום תחקור את הדרג המדיני, את כוחות הביטחון, את השירות הציבורי ואת כל "מי שהייתה להם נגיעה כלשהי לתהליכים ולהחלטות שהובילו למחדל".

טרם הוצאת צווי מעצר לגלנט ונתניהו: האג ידון בסמכותו לשפוט אזרחים ישראלים - בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג החליט להיענות לבקשת בריטניה, ולקיים דיון על סמכותו של בית הדין להפעיל סמכות שיפוט על אזרחים ישראלים. הבריטים ציינו כי "פלסטין אינה יכולה להפעיל סמכות שיפוט פלילית על אזרחים ישראלים בהתאם להסכמי אוסלו".

בית הדין הודיע כי יקיים את הדיון ב-12 ביולי, טרם ההחלטה בעניין צווי המעצר שביקש התובע הראשי להוציא לשר הביטחון יואב גלנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו. בישראל נערכים לדיון בנוגע להוצאת צווי המעצר ותנועת הליכוד הודיעה כי מקדמת הצעת חוק, בניסיון לסכל את האפשרות של בית הדין הפלילי בהאג לפעול בישראל. בהצעת החוק נשקלת קביעת איסור כניסתם של אנשי בית הדין לישראל והטלת איסור לבצע פעולות חקירה בשטחי המדינה.

איראן: המועמד הרפורמיסטי עלה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות - שר הפנים האיראני הודיע כי בתום ספירת הקולות בבחירות לנשיאות, שנערכו אתמול, עלו שני מועמדים לסיבוב השני שייערך ביום רביעי הקרוב. זאת, לאחר שאף אחד מהמועמדים לא הגיע ל-50%. בסבב השני ישתתפו הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, שלפי התוצאות הסופיות זכה ל-42% מהקולות, והשמרן סעיד ג'לילי שלו הצביעו 38% מהבוחרים.

התקשורת האיראנית ציינה כי אחוז ההצבעה באיראן היה הנמוך ביותר מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979. רק 40% מבעלי זכות הבחירה מימשו את זכותם להצביע. עלייתו של פזשכיאן לסיבוב השני נחשבת להפתעה, שכן הוא אינו נתמך על ידי המנהיג הרוחני של איראן, עלי ח'אמנאי. זאת, לאחר שהמועמד הרפורמיסטי הצהיר שהוא תומך במשא ומתן עם המערב ו"התקרבות למדינות העולם, להוציא את ישראל".

קדחת מערב הנילוס: 81 חולים אובחנו עד כה, שניים נפטרו - משרד הבריאות עדכן כי 81 בני אדם אובחנו כחולים בקדחת מערב הנילוס, מרביתם מאזור מרכז הארץ. עוד נמסר כי 64 מהחולים אושפזו בבתי חולים, וכי שישה מהם מונשמים. שבעה חולים נפטרו לאחר שאובחנו, מהם שניים ביממה האחרונה. משרד הבריאות ציין כי כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים, והמליץ לצמצם חשיפה ליתושים ולהשתמש בתכשירים דוחי יתושים על מנת להימנע מחשיפה.

מזג האוויר: הטמפרטורות ירדו מחר מעט לקראת שרב נוסף - מחר, יום ראשון יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן ישובו להיות רגילות לעונה. בבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, הטמפרטורות ועומסי החום קרובים לממוצע. ביום שלישי תחול עליה קלה בטמפרטורות, ויהיה חם מעט מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. זאת לקראת שרב נוסף לקראת סוף השבוע הקרוב.

תגיות:חדשות סוף השבועעסקה לשחרור חטופיםניסיון פיגוע בסרביה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה