חדשות בארץ

איראן שוב מאיימת: "אם ישראל תפתח במתקפה נרחבת בלבנון - תפתח מלחמת השמדה"

איראן פרסמה מסר מאיים לישראל באמצעות אנשי המשלחת האיראנית לאו"ם. שר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו לא מחפשים מלחמה אבל אנחנו מוכנים אליה"

תקיפה בדרום לבנון, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרום לבנון, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

המשלחת האיראנית לאו"ם פרסמה הערב (מוצאי שבת) הודעה מאיימת לישראל לפיה: "אם ישראל תפתח במתקפה נרחבת בלבנון תתפתח מלחמת השמדה". בחשבון ה-X של המשלחת האיראנית לאו"ם נכתב כי טהרן אמנם רואה ב"תעמולה הישראלית על הכוונה לתקוף בלבנון 'לוחמה פסיכולוגית', אך אם בכל זאת הדבר ייצא לפועל, כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כל חזיתות ההתנגדות על השולחן".

שר החוץ ישראל כץ הגיב לדברים: "איראן מאיימת היום להשמיד את ישראל אם ישראל תגיב באופן מלא נגד מתקפות החיזבאללה מלבנון. תשובתי לאיראן ברורה: אם החיזבאללה לא יחדל מירי וייסוג מדרום לבנון, נפעל נגדו בכל העוצמה עד להשבת הביטחון והתושבים לביתם. ⁠משטר שמאיים בהשמדה דינו להיות מושמד".

גלנט: "פניה של ישראל להסדר, אם הדבר יתאפשר"

שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול בגבול הצפון והבהיר בהצהרה קצרה כי "פניה של ישראל הוא להסדר בצפון אם הדבר יתאפשר". שר הביטחון הדגיש כי על חיזבאללה לקבל את התנאי שהוצע לו, נסיגה וסיום המתקפה על הצפון.

גלנט, כאמור, שידר אתמול מסר של ניסיון להגיע להסדרה, אם תהיה אפשרית, על חשבון פתיחת חזית מלאה בדרום לבנון. בסיור שקיים אתמול השר בגבול הצפון אמר: "אנחנו לא מחפשים מלחמה אבל אנחנו מוכנים אליה. אנחנו נגיע לצומת, זאת תהיה צומת T גם עבור האויב וגם עבורנו. אם הוא יבחר ללכת למלחמה אנחנו נדע מה לעשות, אם הוא יבחר ללכת להסדרה אנחנו ניענה לעניין הזה".

לדבריו, "האלטרנטיבות שלנו משמעותיות ואנחנו מטפחים את שתיהן – מכינים את הכוח הצבאי – הגנה, התקפה וזה יכול לקרות מהר. מצד שני, מכינים את החלופה המדינית, היא תמיד עדיפה".

באתר "פוליטיקו" דווח שלשום כי המודיעין האמריקני מעריך כי עימות רחב-היקף עלול לפרוץ בין ישראל לחיזבאללה בשבועות הקרובים, אם לא יושג הסכם הפסקת אש עם חמאס. לפי הדיווח, בממשל ביידן מנסים לשכנע את שני הצדדים להפחית את המתיחות.

גל תקיפות בלבנון

אמש שיגרו מחבלי החיזבאללה עשרות רקטות ומספר כטב"מים אל יישובי הגליל ונפגע בית ביישוב שלומי. השיגורים מדרום לבנון נמשכו גם היום.

בעקבות השיגורים ביצע אמש צה"ל גל תקיפות לילי של מטרות חיזבאללה. המטרות שהותקפו היו אתר צבאי של חיזבאללה בזבקין, שתי תשתיות מבצעיות באל-חיאם וחולא ומבנה צבאי של ארגון הטרור באל-עדייסה.

מטוסי קרב תקפו גם תשתית צבאית בשימוש המערך האווירי של חיזבאללה במרחב ג'בל סאפי, צפונית לנבטייה. מהתשתית שהותקפה שוגרו בחודשים האחרונים טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. לפני כן חוסלו שלושה מחבלים בלבנון.

היום זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, אין נפגעים. שוגרו מיירטים לעבר כלי הטיס שחצו מלבנון, לא בוצעו יירוטים. כמו כן, זוהו כעשרים וחמישה שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל. לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פעלו על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בתגובה בארטילריה את מקורות הירי.

תגיות:איראןיואב גלנטאיום על ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה