חדשות בארץ

מצמרר: שבועיים לפני שנפל, יקיר ספד למורה שלו שנהרג בעזה

יקיר טייטלבוים הי"ד, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, פרסם לפני כשבועיים פוסט על אילון ויס הי"ד, המורה שלו שנפל בעזה: "הרגעת אותי, הכנסת אותי לפרופורציות ונתת עצות". מחנכו לשעבר של יקיר: "הייתה לו מתיקות מיוחדות. אהב להעמיק"

יקיר שמואל טייטלבוים הי"ד (צילום: דובר צה"ל)יקיר שמואל טייטלבוים הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

אמש (מוצאי שבת) הותר לפרסום כי רס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים הי"ד נפל בעת היתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה. טייטלבוים כתב לפני כשבועיים פוסט על המורה שלו, אילון ויס הי"ד, שנפל גם הוא בקרבות בעזה. "המורה אילון, מחנך דגול שיצא לי להכיר - כל כך נעים ונכון לתלמידיו ולסובבים אותו", כתב אז יקיר. "הוא היה מורה אהוב על כולם ללא יוצא מן הכלל".

במבט לאחור, הפוסט של יקיר מקבל משמעות מצמררת. "בדיוק השבוע חשבתי עליך", כתב יקיר בנוגע לשיחה שקיים עם המורה אילון על אלימות בבית הספר. "לא היית מחויב לזה, אבל היינו קרובים ואתה איש חינוך אמיתי. הרגעת אותי, הכנסת אותי לפרופורציות ונתת עצות. לא חשבתי שכמה ימים אחרי הזיכרון היפה הזה נקבל הודעה כזאת. ברוך דיין האמת, אדם יקר".

בסוף השבוע, במהלך קרבות קשים בצפון הרצועה, נפלו יקיר, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד 77 שבחטיבת השריון 7, וסמ"ר יאיר אביטן הי"ד, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 שבחטיבת הצנחנים. לוחם וקצין נפצעו באורח קשה.

יקיר הי"ד למד בתיכון אמי"ת במעלה אדומים. לפני כשבוע נפגשו הבוגרים בחתונה של אחד מהם. רוב חבריו הם לוחמים שהשתתפו בקרבות ברצועת עזה.

דניאל בארי, מנהל תיכון אמי"ת, סיפר: "יקיר היה תלמיד עדין וצנוע שהיה אהוב על חבריו ועל מוריו. הוא בחר ללמוד במכינה קדם צבאית כדי להכין עצמו לשירות משמעותי כלוחם, לתרום ולהגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחתו ואת חבריו הרבים באסונם הנורא. אנו עדיין מבכים את נפילתו לפני שבועיים של המחנך האהוב הרב אילון וייס הי"ד ובמוצאי שבת ספגנו מכה נוספת כשנתבשרנו על נפילתו".

המחנך של יקיר, איתן צארום, העיד כי "הייתה לו מתיקות מיוחדת. הוא היה תלמיד מצטיין שאהב ללמוד ולהעמיק. נער שלא עשה הנחות לעצמו. האבידה גדולה והשבר בלתי נתפס".

תגיות:יקיר טייטלבוים הי"דחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה