חדשות בארץ

האלוף בראיון: "נהיה בעזה עוד עשור. מי שהרים יד על יהודי – יאבד שטח"

ראש אכ"א לשעבר, אלוף במיל' מוטי אלמוז, מסביר בראיון: "ההיסטוריה של מדינת ישראל מראה שתפיסת שטח, כיבוש שטח, חקלאות וחיטה הן חלק מציונות"

אלוף במיל' מוטי אלמוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אלוף במיל' מוטי אלמוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אלוף במיל' מוטי אלמוז, מי ששימש בעבר כראש אכ"א, דיבר על המשך הלחימה בעזה. בראיון לחדשות 12 הוא מספר כי המלחמה תימשך עוד שנים ארוכות לפני שנגיע להכרעה. "מדובר במלחמה בטרור, ולכן צריך להבין שאנחנו נהיה בעזה בעשור הקרוב לפחות. פעם נשמע שיש מבצע חטיבתי בסג'עייה, ופעם ברפיח. אין שום דרך אחרת. זה לא שנה, לא שנתיים ולא שלוש", הסביר.

לגבי המצב בצפון אמר: "אני חושב שבאזור שאנחנו גרים פתרון בהסכם זה לתוחלת מאוד קצרה. מול טרור לא מצאנו את הפתרון שאיננו כוח. בלבנון ניסינו הכול ואתה חושב מכאן והלאה – מה יבטיח את ביטחונה של ישראל בצפון".

אלמוז הוסיף כי לטעמו פינוי התושבים בצפון לא היה הכרחי: "אני חושב שהפינוי היה טעות. מצד אחד, אחרי 'צוק איתן' הבנו שזו לא בושה לפנות שטח לפרק זמן קצוב כדי לא לבזבז חיי אדם סתם. מצדי שני, רצועה כל כך משמעותית כמו כל הגליל לאורך זמן – זה נזק ביטחוני להרתעה, ופרס לחיזבאללה".

האלוף במיל' ריכז השבוע לא מעט עניין סביב אמירתו בריאיון לכאן ב', בו טען כי "היינו כבר מזמן צריכים לקצור את החיטה בבית חנון". על כך הוא השיב: "ההיסטוריה של מדינת ישראל מראה שתפיסת שטח, כיבוש שטח, חקלאות וחיטה הן חלק מציונות. למדינת ישראל יש ניסיון טוב מאוד בשדות חיטה וברעיית צאן".

על השאלה האם זו זה הזמן כשהעולם אינו מגבה את ישראל לעשות כן הוא השיב: "יש פה תג מחיר למי שהרים יד על יהודי במדינת ישראל – הוא יאבד שטח. זה תג מחיר שהציונות קבעה אותו ומדינת ישראל משום מה בשנים האחרונות התחילה לדבר בשפה אחרת; זה דבר שהוכח, נשק מנצח".

תגיות:מדינת ישראלמוטי אלמוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה