חדשות בארץ

אמו של סמ"ר יאיר אביטן הי"ד: "התאחדו למען הניצחון, זה לא הזמן לריב"

אמו של סמ"ר יאיר אביטן הי"ד קראה לאחדות בעם, וביקשה לשים את המחלוקות בצד. ההספד המלא

סמ"ר יאיר אביטן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמ"ר יאיר אביטן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

סמל ראשון יאיר אביטן הי"ד, בן 20, לוחם בחטיבת הצנחנים גדוד 890, מרעננה, נפל בסוף השבוע בקרב בסג'עייה. הוא הובא אמש (מוצ"ש) למנוחות בבית העלמין ברעננה, בהשתתפות אלפים.

עינת, האם השכולה, ספדה לבנה הבכור: "יאיר בני האהוב הבכור. נולדת בב' באב. בעוד כחודש ימים וקצת היינו צריכים לציין את יום הולדתך ה-21.

"הצטיינת בכל, בבית הספר, בחוגים אליהם הלכת, בצופים ובצבא.

"הדבר העיקרי שאפיין אותך יותר מכל היתה הנתינה, אהבת האדם, הרצון תמיד לעזור ולסייע. דבקת בדרך שהובלנו אותך אבא ואני במסירות ונחישות. כמה פעלת כדי להיות קרבי, בקו קדמי כדי להביט אל האויב בעיניים ולהכריע את המערכה. רצית להוביל, להנהיג, כחייל קרבי המסתער, שיודע את מטרת קיומנו בארץ הזו.

האם השכולה הוסיפה: "היית מודל ומושא להערצה בקרב כל מי שסבב אותך, ואולי זה לא היה רק ענין של החינוך שלנו. אולי היה פה ענין של קשר בין יום הולדתך ב' אב, ליום בו עשינו את ברית המילה שלך בט' באב.

"תשעת הימים שעד צום ט' באב מסמלים עבור העם היהודי ימים של תיקון וחשבון נפש עמוק בכל הנוגע לאהבת חינם.

"אתה יאיר ידעת כיצד לנתב את האהבה הזו לאורך כמעט 21 שנות חייך. השארת מאחוריך רושם כיצד מקיימים אהבת חינם", הוספה האם.

"העם שלנו, בן אהוב שלי, עוד לא הגיע לרמה שלך בנושא הזה. אין להם השגה מהי אהבה שאינה תלויה בדבר.

"אתה וחבריך הגיבורים והקדושים נכנסתם למלחמה בעל כורחם, מלחמה שהתחילה בגלל שנאת חינם. אתם האות והמופת שצה"ל הוא לא רק צבא העם הוא בעיקר הצבא של הקב"ה. ואתה יודע למה? אז אני אסביר לך וגם לכל הנוכחים פה שבאו ללוות אותך. הקב"ה אוהב הכי בעולם את החיילים. החיילים של צהל. אתם חיילים גיבורים וקדושים לא רק בזכות העובדה שאתם מגינים על הארץ הקדושה שלנו, אלא בעיקר בגלל שיש לכם תפקיד ללמד את העם כיצד יוצרים אהבת חינם.

"אתם חיילים אהובים שלנו הוכחה הנצחית שאפשר לחיות ביחד, ימין ושמאל, מזרחי ואשכנזי, הכל למען מטרה אחת. לחיות בבטחון", לשון האם השכולה.

"אתה יאיר, הבנת. חונכת למידות, לערכים ולאהבת התורה.

"ביום חמישי האחרון לפני שנכנסת לעזה, שאלתי אותך יאיר מה נשמע? ואתה ענית בסדר. למה אתה עצוב שאלתי?, אני לא עצוב ענית, אני עייף.

"אמרתי לך יאיר, כנס לעזה בשמחה, עם ראש מורם, אל תפחד כלל, שים ציצית, חלק לכל הלוחמים את הציציות שהשגת, תגידו אין עוד מלבדו, שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד והשם יהיה עמך. ברכתי אותך בכל הברכות האפשרויות. לא הספקת להיות הרבה בסיבוב הזה בסג'עייה הארורה.

"סיימת את השליחות שלך בדיוק כמו בצווי המופיע בפרשת השבוע בה נהרגת", אמרה האם וציטטה את לשון הפסוק: 'דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת. וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְו‍ֹת יְהוָה וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם. לְמַעַן תִּזְכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת כָּל מִצְו‍ֹתָי וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים לֵאלֹהֵיכֶם'.

"חילקת לכולם ציציות. אתה קדוש עליון. גיבור של אמא ואבא. אתה תמיד תהיה לנו עם החיוך הכי מושלם כמו בתמונות בזכרונות. לכל מקום שלא תלך תהיה של אמא ואבא. תמיד תהיה שלנו. יהיה זכרך ברוך.

האם הוסיפה ופנתה בקריאה לרבנים הראשיים: "אני קוראת מכאן לכל הרבנים הראשיים לישראל, אספו את העם בכל שבוע לתפילות המוניות בכל רחבי הארץ, זהו תפקידכם האמיתי, לאחד את העם! אל תפסיקו את התפילות ההמוניות בפרהסיה, למען שלום החיילים, הראו את העוצמה של העם שלנו באמצעות הדבקות למורשת שלנו וליהדות!!!

עוד המשיכה האם וקראה לראש הממשלה: "ומנגד אני קוראת לראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו וכל חברי הכנסת היהודים, באשר הם מימין ושמאל, תתאחדו למען העם, למען הניצחון, שימו את הגאווה והאגו שלכם בצד, זה לא הזמן לריב.

"מר בנימין נתניהו אתה המנהיג שנבחר באופן דמוקרטי לייצג את מדינת ישראל בימים הקשים הללו, קח פיקוד, בדיוק כמו אחיך יוני ז"ל, אל תפחד כלל, אחד את העם לאהבת חינם לאהבת הזולת, הסתערו על האויב בכח.

"ולסיום, מפקדים ולוחמים אהובים של גדוד 890, אני ובני משפחתי עוטפים אתכם ומחבקים אתכם חיבוק גדול. לא נפסיק להתפלל עבורכם יומם ולילה עד לניצחון. הרימו ראש! אל תיפול רוחכם! אתם הכרתם את בני יאיר, אתם ידעתם שמה שהנחה אותו בחיים היא השמחה. הסתערו על האויב בעוז ובגבורה אל תפחדו כלל. עם ישראל חי! אין עוד מלבדו! שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד!", סיימה האם השכולה את דבריה.

תגיות:אחדותסמ"ר יאיר אביטן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה