בריאות ותזונה

שתיתם כוס בירה לכבוד שבת? יכול להיות שזה לא נורא כל כך

עד היום חשבנו שבירה יכולה לגרום לנזק, אבל מתברר שיש לה גם יתרונות (בתנאי שלא צורכים אותה בהפרזה), כמו צמצום הסיכון למחלות לב שונות, העלאת רמת הכולסטרול הטוב והגנה מפני טרשת עורקים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בירה הפכה במרוצת השנים למושא לעג בקרב קהילות מסוימות – היא נתפסת כמשקה משמין, לא בריא וכזה שמאיץ את הזדקנות העור. אבל מה אם היינו אומרים לכם שאם שתיתם כוס בירה אחת לכבוד שבת, או בכלל, זה דווקא עשוי לסייע לגופכם?

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מראה כי שתיית בירה, שלא בהפרזה, כמובן, בריאה מאוד לגוף.  עבור הגברים היא יכולה להוביל ליתרונות: נמצא כי היא מצמצמת את הסיכון למחלות לב שונות, מעלה את רמת הכולסטרול הטוב שמגן מטרשת עורקים ומפחיתה, בצורה עקיפה, אפשרות להתקפי לב. נמצא כי לנשים בגיל המעבר יש נטייה להידלדלות מסת העצם. בבירה יש כמות משמעותית של מינרל חיוני לעצמות.

הבירה יוצרה לראשונה במזרח התיכון, ויש מי שסבר כי זה נעשה בטעות, כאשר דגנים הושארו באחסון והפכו למעין משקה טעים. הבירות נחלקות לשני סוגים: לאגר ואייל. בהולנד, לעומת ישראל, מייצרים בירה גם ללא אלכוהול. במהלך השנים ישנם רבים שניסו לייצר בירה בביתם, אבל הסיכוי שתצליחו נמוך מאוד – מדובר ברכיבים שלא פשוט לחבר לכדי משקה אחד.

מצד שני, ראוי לציין כי ב-2018 מחקר בבריטניה קבע כי שתיית אלכוהול לסוגיו היא הגורם ל-3% ממקרי הסרטן - או אם תרצו את זה במספרים: קרוב ל-12,000 מקרים בשנה. ממחקר זה והן ממחקרים נוספים שפורסמו באתר לחקר הסרטן בבריטניה, עולה כי צריכת משקאות חריפים מגבירה את הסיכון ללקות בסוגי סרטן מסוימים - גם אם אינכם מוגדרים כ"שתיינים כבדים". לדברי החוקרים, הימנעות טוטלית מצריכת אלכוהול - יכולה למנוע ולהרחיק מכם 7 סוגי סרטן וביניהם ושט, רירית, חלל הפה, הלוע, השד, המעי הגס והכבד.

תגיות:בירהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה