יש אלוהים

הפרויקט שמוכיח את יד ה': מה מסתתר במאיץ החלקיקים הגדול בעולם?

אחד מאותם מלומדים האמונים על האצת הפרוטונים הוא משלנו, דניאל תורג'מן, פיזיקאי חלקיקים ממכון וייצמן. ומה אתם חושבים הוא רואה שם? חלקיקים? פרוטונים? בוזונים והיגסים? אולי גם אותם, אבל מה שהוא רואה בעיקר זה את יד הבורא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהו הפרויקט הגדול בתולדות הפיזיקה? זהו מאיץ החלקיקים LHC שבשווייץ, מאיץ החלקיקים הגדול בעולם, והוא הפרויקט הגדול בתולדות המדע, מבחינת מספר הפיזיקאים שהשתתפו בו. בתכנונו השתתפו יותר מ-5,000 פיזיקאים מיותר מ-40 מדינות, ויחד עמם עבדו על הפרויקט אלפי מהנדסים וטכנאים. עלותו הכוללת מוערכת בלמעלה מ-5 מיליארד אירו (בכך הוא הפרויקט השני בתולדות המדע מבחינת השקעה. הראשון הוא הטיסה לירח ותוכניות החלל של ארה"ב). הרעיון עלה לפני כארבעים שנה, אבל הקמתו ארכה זמן רב, ודרשה משאבים רבים. 

תהיתם כיצד נראה הפרויקט האדיר הזה שעוסק בחלקיקים שגודלם מיליונית המילימטר? הוא כולל מנהרה טבעתית שאורכה 27 קילומטר! הוא מאיץ חלקיקים בשם פרוטונים במהירות של שבעת אלפים מיליארד אלקטרון וולט, פי 7,461 מאנרגיית המנוחה של הפרוטון. מהירות תנועתם מגיעה ל-99.9999991% ממהירות האור.

ודאי התרשמתם מההשקעה, אם כן אין ספק שתתרשמו מהמטרה: הניסויים שנערכים באמצעות המאיץ נועדו לענות על שאלות העומדות בבסיס הפיזיקה, להשלים את התמונה המדעית אודות העולם, ולהתחקות על סודות היקום מאז היווצרותו.

וכעת תאמרו, מה לנו ולאותם מלומדים גויים, שמן הסתם מדברים כל הזמן על מפצים ופיצוצים, ועולם שנוצר באקראי, ורוממות המדע בפיהם, שהם אלו שיודעים את  סודות היקום מתוך האצת פרוטונים וכו'? אל תמהרו לשפוט. אחד מאותם מלומדים האמונים על האצת הפרוטונים הוא משלנו, דניאל תורג'מן, פיזיקאי חלקיקים ממכון וייצמן. ומה אתם חושבים הוא רואה שם? חלקיקים? פרוטונים? בוזונים והיגסים? אולי גם אותם, אבל מה שהוא רואה בעיקר זה את יד הבורא.

במאמריו ובהרצאותיו מראה תורג'מן איך כל הגילויים שהוא מופקד עליהם, מוכיחים ומראים את יד ה' בבריאה. איך מאחורי כל חלקיק מואץ עומדת יד מכוונת, איך התיאור שבתורה מתאים בדיוק לגילויים החדשים שהוא מגלה מדי יום. וכך נכתב במאמרו על מעשה בראשית שהתפרסם ב"מגדים": "במאמר אנו מראים כי הטקסט של פרשת הבריאה מכיל תיאור מילולי מדויק לתהליכים הקוסמולוגיים שיצרו את היקום שלנו. לכל שם עצם, לכל פועל ולכל מילת קישור בטקסט יש משמעות נצרכת לתיאור התהליכים הקוסמולוגיים. בנוסף, נִראָה כי הטקסט נותן תשובה לאחת השאלות הפתוחות הגדולות במדע כיום".

אם מישהו ממליץ לכם להקשיב לאנשי מדע, אתם יכולים בהחלט להקשיב לדניאל תורג'מן, שרואה את הבורא מתוך המחקר המדעי הכי מתקדם שקיים.

תגיות:חלקיקיםתורה ומדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה