חדשות יהדות

הרב שלום שמואלי זצ"ל: תולדות חייו של זקן המקובלים, שנפטר בגיל 106

זקן המקובלים, הרב שלום שמואלי זצ"ל, הלך לעולמו בשיבה טובה. בענוותנותו שימש כסנדלר, עמד בראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", ולימד את תורת הקבלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברוך דיין האמת: אתמול (שבת) נפטר בשיבה טובה זקן המקובלים, הגאון רבי שלום שמואלי זצ”ל, בהיותו בן 106.

המנוח זצ”ל, אביו של הגאון רבי בניהו יששכר שמואלי ראש ישיבת המקובלים ‘נהר שלום’, היה מגדולי המקובלים בדורות האחרונים.

רבי שלום נולד ביזד שבפרס לפני כ-106 שנה, למשפחת אראלים ותרשישים, אשר העמידה חכמים גדולים ומקובלים.

מסופר על אימו רחל, שכמה מילדיה נפטרו בקטנותם ועל כן נדרה טרם לידתו נדר כי תעלה לארץ ישראל. ואכן, בהיותו אך בן חודש עלה יחד עם משפחתו לארץ ישראל בדרך לא דרך כשהם רכובים על גמלים.

כאן בארץ הקודש גדל רבי שלום על התורה ועל העבודה, כאשר לאחר נישואיו החליט להתפרנס מיגיע כפיו, ופתח לו סנדלריה צנועה בשכונת נחלאות, ממנה התקיים בדוחק.

את חכמת הקבלה למד אצל מורו ורבו המקובל רבי מרדכי שרעבי זצ"ל. לימים, המשיך את דרכו בהנהגת הישיבה "נהר שלום" אותה ייסד רבי מרדכי שרעבי, שמינה אותו כבר בחייו לעמוד בראשה.

גדולי ישראל רבים העריכו מאוד את גדולתו של רבי שלום, והעידו עליו כי הוא "חד בדרא בקדושתו ובטהרתו". הבולטים שבהם הם מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, והאדמו"ר מבעלזא, שלמדו עמו בצוותא את סודות הקבלה אצל רבי מרדכי שרעבי.

כל ימיו הסתגר בתוך ד' אמות של תורה ועבודה, כשהוא מקדיש את חייו מתוך סגפנות מוחלטת, ובמיעוט דיבור, ללימוד תורת הנסתר, ותפילות עם ייחודים לישועת הכלל והפרט.

בענוותנותו, לא הסכים שיכבדוהו בשום גינוני כבוד, וכך הצליח להישאר מאחורי הקלעים, כשהוא ממנה את בנו ראש הישיבה הגאון רבי בניהו לנווט את הישיבה ולעמוד בראשה.

סיפורי מופת רבים ומופלאים נקשרו בשמו ברבות השנים, אך הוא המשיך להתהלך כאחד האדם, תוך שהוא בורח מהזרקורים, ובלבושו הפשוט אף לא היה ניכר לרבים כי אדם גדול לפניהם.

עבודתו בקודש היתה מופלאה כשכל יומו מלא וגדוש משעות הבוקר המוקדמות מאוד השכים קום להתכונן לתפילה בייחודים וכוונות, ולאחר התפילה היה עוסק בתורה ועבודה כל היום, מיעט לצאת לשמחות ואירועים אף בתוך המשפחה.

המקובל הותיר אחריו דור ישרים ומבורך, עוסקים בתורה ובמצוות בדרך שהתווה להם כל השנים, ובראשם בנו המקובל רבי רבי בניהו שמואלי ראש ישיבת 'נהר שלום' בירושלים.

מסע הלוויה יצא אמש, מוצאי שבת, מישיבת פורת יוסף גאולה עד בית החיים בסנהדריה, שם נטמן למנוחת עולמים בסמוך למרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב זמיר כהן בהרצאה מרתקת על תורת הקבלה:

תגיות:זקן המקובליםהרב שלום שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה