חדשות בארץ

אסון בכוכב יעקב: עדינה זהבי, אם ל-9, נספתה אחרי שהצילה את משפחתה מהשריפה

בית משפחת זהבי עלה בלהבות, וההורים הצילו את ילדיהם. למרבה הכאב, האם עדינה נפצעה אנושות משאיפת עשן ונפטרה מפצעיה

(צילום: כבאות והצלה יו"ש)(צילום: כבאות והצלה יו"ש)
אא

טרגדיה ביישוב כוכב יעקב שבבנימין: עדינה זהבי ז"ל נפטרה משאיפת עשן, לאחר שחילצה עם בעלה את ילדיה משריפה שפרצה בביתם.

בשריפה נפצעו בעלה ושבעה מילדיה. ילד בן 8 נפגע באורח בינוני והשאר באורח קל. זוג ושני ילדים שגרים ביחידת המשנה של המשפחה נפגעו גם הם משאיפת עשן ומצבם קל. שמונה תושבים שבאו לסייע נפגעו באורח קל משאיפת עשן, והבוקר שוחררו לבתיהם.

אב המשפחה אריה זהבי אמר: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן. עדינה היתה חברה של כולם והיתה אשת חסד גדולה. אני המום ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה".

(צילום: כבאות והצלה יו"ש)(צילום: כבאות והצלה יו"ש)

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר: "אנחנו בזירה קשה מאד של בית שהתלקח במהירות על יושביו. היתה כאן פעולת גבורה ענקית של אם המשפחה עדינה, יחד עם בעלה שנכנסו לבית הבוער ואפוף העשן פעם אחר פעם וחילצו את הילדים ממיטותיהם מתוך האש והעשן. עדינה שמה את חיי משפחתה לפני חיי עצמה בגבורה אדירה ובכך מסרה את נפשה כדי להציל את ילדיה. בשעה הקשה הזו אנו עוטפים את בני המשפחה שנמצאים בבתי החולים ויחד עם צוות היישוב כוכב יעקב נותנים מענה קהילתי".

חברתה הקרובה רחל לף ספדה: "עדינה היתה החברה שכולם רוצים. תמיד ידעה לקלוט מי צריך עזרה והושיטה יד תומכת בלי לעשות מזה עניין. היא לא דיברה אלא פשוט עשתה. עדינה היתה לצידנו ולצד שאר החברות ברגעים שמחים וגם קשים. היא ראתה תמיד את אלה שזקוקים ליחס ולא ויתרה עליהם. היא עסקה עם תלמידות בחינוך המיוחד, התחברה אליהן מאד והביאה אותן אליה הביתה לביקורים".

עדינה ז"ל עלתה לישראל מארצות הברית לפני 20 שנה. כאן הכירה את בעלה אריה, ויחד הקימו משפחה.

על-פי הערכה ראשונית, השריפה נגרמה כתוצאה ממטען של אופניים חשמליים שנותר מחובר לחשמל והתלקח ליד ספה.

סגן טפסר רוני יעקב אמר: "האופניים שגרמו לפרוץ השריפה, הביאו לעשן רב אשר התפשט בכל חלל המבנה. בנוסף לכך, המקום להם בכניסה למבנה, חסם את נתיב המילוט של בני הבית".

(צילום: כבאות והצלה יו"ש)(צילום: כבאות והצלה יו"ש)

חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצועים אותם לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים.

אבי זארוג, פאראמדיק מד"א המתגורר ביישוב, שהגיע ראשון למקום, סיפר: "הגעתי למקום מהר מאוד וראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות, מחוץ לבית הייתה המולה וראיתי ילדים ונערים שחולצו מהבית על ידי ההורים. רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים, הם חילצו את הילדים אחד אחרי השני.

"בשלב מסוים אישה לא יצאה שוב מהבית, לאחר מספר דקות חילצו אותה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששאפה עשן רב, היא פונתה במצב אנוש תוך פעולות החייאה, גבר וילד כבן שמונה סבלו מכוויות ושאיפת עשן ופונו במצב בינוני, כל השאר בהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ פונו במצב קל לאחר ששאפו עשן. ההורים הצילו את כל הילדים, אירוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול".

תגיות:שריפהכוכב יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה