חדשות בארץ

אימו של החייל שנהרג: "דיברנו בטלפון, שמעתי שיורים בו וכך נגמרה השיחה"

מירב שיינס בתיעוד מצמרר על בנה אייל שיינס הי"ד: "שמענו הכול וזה היה נורא. הייתי בטוחה שאני נוסעת לחפש אותו בבית חולים"

סמל אייל שיינס הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמל אייל שיינס הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

"הוא התקשר והייתה שיחה כל כך טובה, ואז פתאום אני שומעת שיורים בו - וככה נגמרה השיחה. שמענו הכול וזה היה נורא" – כך סיפרה הבוקר מירב שיינס, אימו של סמל אייל שיינס הי"ד שנפל בעזה. לטענתה, היא שמעה את הירי שממנו נהרג במהלך שיחת הטלפון איתו.  

"אייל הוא הילד הבכור שלי. הוא נתן לי את התואר אמא, ויצר לי גם את התואר אם שכולה", אמרה מירב לגל"צ. "הוא היה כובש, צ'ארמר כזה שאתה ישר מתאהב בו, איך שאתה רואה אותו יודע תמיד להגיד את הדברים הנכונים כדי שתתחבר אליו. הוא מאוד אהב ספורט, בעיקר כדורגל, ושיחק גם כדורסל וטניס".

לדבריה, המפגש האחרון עם בנה היה בשבועות, בביתם בקיבוץ אפיק שברמת הגולן. "הוא היה בבית וקיבל הודעה שהוא יכול להישאר עד מוצ"ש, והוא ממש שמח אמר שזו ההזדמנות שלנו לבקר את משפחתו של מיכאל רוזל, חבר שלו שנהרג. היה לו כל כך קשה, הוא כל כך אהב אותו. אמרתי לו ברור, ומיד נסענו לשם. אף פעם לא הבנתי איך הוא מגיע הביתה מהצבא. הוא אמר לי, 'יום אחד בטוח תהיה לי פוסט טראומה, אבל אני לא חושב על זה עכשיו ואני אדבר על זה אחרי שאמי אצא משם".

על השיחה הכואבת ההיא, שבה הבינה כי בנה נהרג, אמרה: "הוא התקשר הביתה והייתה שיחה כל כך טובה. דיברנו מספר דקות, הוא אמר שהוא מגיע ב-8 ביולי וביקש מהמפקד שיאריך לו עד שבת, כי הוא קנה כרטיסים להופעה, ואמר שהוא רוצה שאבוא איתו. ואז פתאום אני שומעת שיורים בו, וככה גמרה השיחה. ועדיין שמענו הכול וזה היה נורא - אותו לא שמענו יותר אבל שמענו שמתנהל שם איזשהו קרב. הבנתי שהוא נפגע, מיד התקשרתי למש"קית ת"ש המהממת שלו. הייתי בטוחה שאני נוסעת לחפש אותו בבית חולים, לא חשבתי שאני נוסעת לקבל בשורה.

"לא שמעתי ממש ירי, שמעתי אותו צועק וקורא לסמל שלו, ובגלל זה חשבתי שהוא פשוט נפצע. כשלא התקשרו ושלא אמרו לי לאיזה בית חולים ללכת, החלטנו אני ובעלי לנסוע למרכז כי ידענו שאם הוא פצוע יקראו לנו לשם, אז החלטנו לצמצם זמנים. לא מתקשרים, אני שולחת הודעות ולא עונים, ואני שולחת גם לסמל שלו, שמהטלפון שלו הוא התקשר. רק רצינו לדעת שאייל בסדר והוא לא מגיב. ואז שואלים אותי אם אני בבית ואז אני ממש הבנתי".

שיינס בן ה-19 מקיבוץ אפיק, היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. הוא נפל בקרב ברפיח ביום חמישי האחרון. ביום שישי נערכה הלווייתו בבית העלמין בבני יהודה, כשתושבי הגולן ליוו אותו עם דגלי ישראל.

תגיות:חיילאייל שיינסמירב שיינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה