בריאות ותזונה

הלם: האם אפשר להקפיא אבוקדו, ומה הדרך הכי נכונה לאחסן אותו?

מומחית לענייני הפרי הירוק מסבירה איך יודעים האם הוא בשל, מה הטיפ הכי טוב כדי לגרום לו להיות מוכן לאכילה ולהפך – מה מעכב את הבשלות שלו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העולם מתחלק לשניים: אלה שחושבים שהאבוקדו הוא פרי טעים, ואלה שחושבים שהמרקם שלו הוא בלתי נסבל. אם אתם מהקבוצה הראשונה, סביר להניח שתרצו לדעת כיצד לאחסן אותו, ולקבל עוד כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור עליו לטווח ארוך יותר.

אף על פי שבמבט ראשון כולם נראים אותו הדבר, האבוקדו מכיל 15 זנים, כולם שונים זה מזה, גם במרקם וגם בטעם. ג'ינה ווידג'ה מ-The Hass Avocado Board האמריקאי, מומחית בתחום, שוחחה עם אתר simplyrecipes ונתנה מספר דגשים לעניין האחסון של האבוקדו. "אם האבוקדו נכנע ללחץ עדין, הוא בשל ומוכן לאכילה. לבשלים יש צבע כהה, והם מרגישים רכים אך לא 'עיסתיים' למגע. אבוקדו בוסר הוא מוצק, ויש לו צבע ירוק עז", הסבירה.

בהמשך, היא התייחסה גם לעניין הבשלות. "לפירות בוסר, מוצקים או ירוקים, יכול לקחת ארבעה עד חמישה ימים להבשלה בטמפרטורת החדר. אם הם כבר הבשילו בזמן הרכישה, אפשר לשים אותם במקרר ולהוציא אותם לפי הצורך. האחסון במקרר יאריך את חיי המדף שלהם", הוסיפה. לפי הטיפ שלה, אבוקדו בוסר במקרר יבשיל הרבה יותר לאט ויחזיק מעמד זמן רב.

בהמשך, היא סיפקה טיפ חשוב לגבי האחסון. לדבריה, אין לאחסן את האבוקדו במים כדי לשמור על הטריות שלו, כפי שעושים רבים. "זה יכול לגרום לליסטריה או לסלמונלה שנמצאים על החלק החיצוני של הקליפה להתרבות", אמרה.

ומה הדרך הטובה ביותר לשימור חצי אבוקדו? לדברי ווידג'ה מדובר ב"שיטה מבית סבתא": יש לצפות את החלק הפתוח בקצת מיץ לימון או ליים, לעטוף אותו בניילון נצמד ולהכניס למקרר. אם רוצים להאיץ את ההבשלה, אפשר לאחסן אותו לצד פירות או ירקות כמו תפוח, או מתחת לבננות בקערת הפירות.

טיפ אחרון: מתברר כי אפשר להקפיא אבוקדו שלם שאינו מקולף. הוא יפשיר אחרי כשעה בטמפרטורת החדר. חשוב לציין כי האבוקדו המופשר יהיה רך ופחות נעים לאכילה, אבל אפשר להשתמש בו לשייק בריאות או כממרח.

תגיות:אבוקדובריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה