חדשות בארץ

סמוטריץ': "האיראנים בונים על הצטרפות הפלסטינים ביו"ש. יש לנטרל את הסיכון"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר באיתמר ודיבר בכנס בירושלים. התייחס לאיום האיראני, למדיניות נגד הכוונה להקים מדינה פלסטינית ולהסדרת ההתיישבות

סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא היום (ראשון) דברים בכנס של העיתון "מקור ראשון" בירושלים. השר התייחס בין היתר לאיום האיראני, הסדרת ההתיישבות ביו"ש והמדיניות נגד הקמת מדינה פלסטינית. קודם לכן הוא ביקר ביישוב איתמר.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה הממשלה לאשר את הסדרת היישוב אביתר וארבעה יישובים נוספים. לדברי סמוטריץ', זהו "עד ראשון לסיכול מדינה פלסטינית בלב הארץ שלנו. הסדרת ההתיישבות הצעירה ופיתוח ההתיישבות הן מטרות חשובות שהצבנו לעצמנו וב"ה זכינו לקיים. משימת חיי בציבוריות הישראלית היא מניעת הסכנה של הקמת מדינת טרור בליבה של ארץ ישראל".

"יש כוחות אדירים בארץ ובעולם שפועלים להקמת מדינה פלסטינית ונגדם פועלים אנשים יקרים מאד ששומרים על דגל ההתיישבות, ממשיכים להבעיר את לפיד הציונות. אנחנו במלחמה קשה ועם ישראל משלם מחיר כבד מנשוא. הסדרת ההתיישבות והקמת היישובים זו חגורת הביטחון של מדינת ישראל".

בוועידת "מקור ראשון" והמרכז האקדמי "לב" הוסיף שר האוצר: "עוד חזית שאסור להתעלם ממנה בסל האיומים היא החזית הפנים של ערביי ישראל. האיראנים בונים על הצטרפות שלהם ואנחנו רחוקים מלעשות מה שצריך כדי לנטרל את הסיכון הזה מראש. יש מאות אלפי כלי נשק ואמל"ח בלתי חוקי, שברגע האמת אמורים לפי השאיפה האיראנית להשתלב בתוכנית הכיבוש. בעניין הזה המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית. לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה בתוכינו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים".

"פרוקסי נוסף של איראן בגבולותינו הוא החיזבאללה. אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא אותו מהמשחק, ולשלול יכולת שלו להיות חלק מהתוכנית הזו בשנים הקרובות. למלחמה בלבנון יהיו מחירים ואני לא מקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנדרש לשלם בעתיד אם לא נפעל. אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה, במחיר משכון העתיד, הגיע הזמן לשנות תפיסה".

"למוטט את המשטר האיראני"

לסיום ציין סמוטריץ' כי לדעתו יש לפעול ביתר שאת נגד איראן ולהביא למיטוט המשטר בה. "למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. שנים מערכת הביטחון שלנו הייתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה. עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה מהר מאוד למסקנות, לתוכנית עבודה, להצטיידות ובניין כוח, לכללי התנהגות ברורים של עשה ולא תעשה".

"תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ, בבת אחת, ממקומות רבים בהם האיראנים בונים פרוקסיז בכל רחבי המזרח התיכון, בשילוב כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים. המענה של מדינת ישראל חייב להיות מענה משולב של זירות מדיניות וצבאיות. מיטוט המשטר באיראן כמטרת על ובמקביל נטרול זירות בהתאם למיידיות האיום וליכולת".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מדינה פלסטיניתבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה