חדשות בעולם

חלק מהתורמים מפצירים בביידן: "פנה את הדרך"

בעקבות העימות מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והופעתו שתוארה על ידי התקשורת ככישלון, הנשיא ג'ו ביידן קיבל פנייה, הנתמכת על ידי חברים במפלגתו, להודיע על פרישה מהמרוץ

נשיא ארה"ב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נשיא ארה"ב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

חלק מבעלי ההון בארה"ב, התורמים העיקריים של המפלגה הדמוקרטית והנשיא ג'ו ביידן, קראו היום (ראשון) לנשיא האמריקני להודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות. לדבריהם כשנוךתרו ארבעה חודשים לבחירות, יש צורך למצוא במהירות מועמד שיוכל לנצח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המוביל בסקרים.

על פי רשת ה-cnn, דעת התורמים מתחלקת לשלוש. בקבוצה הראשונה בעלי הון רב,  דרשו צעד קיצוני והפעלת לחץ על הנשיא לפרוש. החלק השני תומך לכאורה בהחלפתו במועמד אחר אך ביקש לבחון קודם את השפעת העימות ה"חלש" על דעת הקהל. הקבוצה השלישית, שבארה"ב מכנים אותה "קטנה יותר", סבורה שהנשיא יכול להתמודד.

מגייס התרומות דימיטרי מלהורן, אסטרגט ותומך במפלגה הדמוקרטית, ומי שעובד עבור מייסד לינקדאין, רייד הופמן, סבור דווקא שאמנם 15 הדקות הראשונות בעימות באטלנטה, מצד ביידן, היו "גרועות", אבל דווקא בסוף השבוע הנשיא נשא דברים בדרום קרוליינה, והתבטא שם ברהיטות ובתקיפות נגד יריבו.

מנגד, כאמור, ישנם תורמים וסנאטורים שקראו לבכירי המפלגה לחפש מועמד אחר. מושל קליפורניה, הדמוקרט גווין ניוסום, יצא נגד הקריאות לבקש מהנשיא לפרוש ואמר: "איזה סוג של מפלגה אנחנו?  מי עושה דבר כזה? מפנים לו את הגב בגלל 15 דקות בעימות?".

הסנאטור לשעבר מטעם מדינת איווה, טום הנקין, שלח מכתב לעשרות חברי בית הנבחרים דמוקרטיים וקרא להם לפעול להחלפתו של ביידן. לדבריו, "יש לבקש מהנשיא לזוז הצידה ולאפשר למפלגה לבחור מועמד חדש ולמצוא אלטרנטיבה ראויה שתנצח את טראמפ".

רשת NBC האמריקנית דיווחה הלילה (בין שבת לראשון) כי הנשיא צפוי לדון בעתיד קמפיין הבחירות שלו עם בני משפחתו בקמפ דייוויד. לפי הדיווח, ביידן "חש חוסר ביטחון ואף מושפל אחרי שנראה עייף, מבולבל וחלש".

תגיות:ג'ו ביידןבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה