חדשות בארץ

הרבנים הראשיים סיימו את תפקידם, מונו ממלאי מקום

בתום 11 שנות כהונה סיימו הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"ד לאו, את תפקידם. לשניים טרם נבחרו מחליפים, ועד שהאספה שתפקידה לבחור רבנים ראשיים תתכנס, הוחלט למנות ממלאי מקום

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בתום 11 שנות כהונה סיימו היום (ראשון) הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"ד לאו, את תפקידם. לשניים טרם נבחרו מחליפים, ועד שהאספה שתפקידה לבחור רבנים ראשיים תתכנס, הוחלט למנות ממלאי מקום.

את מקומו של הרב דוד לאו בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול ימלא הדיין הוותיק ביותר המכהן כיום בהרכב הדיינים – הרב אליעזר איגרא. את תפקיד נשיא מועצת הרבנות הראשית צפוי למלא בשלב זה הרב יעקב רוז'ה, רב העיר בת ים ומוותיקי החברים במועצת הרבנות הראשית.

הרב אליעזר איגרא בן ה-69, מבכירי הדיינים בישראל, יקבל את התפקיד מתוקף היותו הדיין הוותיק ביותר בבית הדין הרבני הגדול. הוא מכהן בתפקידי דיינות זה 35 שנים, שבהן היה בין השאר אב בית הדין הרבני בבאר שבע. בעבר כיהן כרב היישוב כפר מימון בעוטף עזה, ומאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הרב איגרא הוא חלק מהרכב דיינים מיוחד המטפל בסוגיות ההלכתיות הקשות שזימנה המלחמה.

הרב רוז'ה נחשב מומחה לזיהוי חללים ולקבורה. הרב הוא איש חינוך המכהן כיו"ר ועד רבני זק"א ונציג הרבנות הראשית במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בין השאר הוא זיהה את גופות שלושת הנערים שנחטפו בידי מחבלים ונרצחו לפני עשור בגוש עציון – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. כיום הוא משמש גם כיו"ר הוועדה לכבוד המת של הרבנות הראשית לישראל. במלחמת חרבות ברזל  השתתף בזיהוי חללים ובקבורה, והיה ממונה על זיהוי הנרצחים האזרחיים בטבח 7 באוקטובר מהבחינה ההלכתית.

תגיות:סיום כהונההרבנים הראשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה