חדשות בריאות

קדחת הנילוס התפשטה לאזור השרון, שר הבריאות כינס ישיבה מיוחדת

המרכז הרפואי מאיר אישר כי מספר חולים בקדחת הנילוס התקבלו לאשפוז. מספר החולים בארץ הגיע למאה. שמונה מאושפזים בטיפול נמרץ והם מונשמים ומורדמים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

על פי נתוני משרד הבריאות, מאה בני אדם נדבקו נכון להיום (ראשון) בקדחת הנילוס. חלקם עדיין מאושפזים במצב קל עד בינוני, להוציא 8 מאושפזים במצב קשה, השוהים ביחידות לטיפול נמרץ, כשהם מורדמים מונשמים. מרבית החולים מאזור מרכז הארץ, אך חלק הם תושבי השרון שאושפזו גם בבית החולים מאיר בכפר סבא. נציין כי בשבועיים האחרונים נפטרו מהנגיף שבעה בני אדם. האחרון שבהם שלשום.

שר הבריאות אוריאל בוסו קיים היום ישיבת הערכת מצב בעקבות העלייה במקרי התחלואה של קדחת הנילוס. השר ביקש לשמוע על קצב ההתפשטות של הנגיף במהלך הימים האחרונים ועל מצבם של החולים המטופלים בבתי החולים. הוא ביקש להמשיך לאבחן ולנטר את המחלה ולפעול ככל הניתן למניעת הידבקות של קבוצות סיכון.

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין חודש יוני לחודש נובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "משרד הבריאות עוקב מקרוב אחר נתוני ההידבקות בקדחת הנילוס ומספר המאושפזים בבתי החולים. אני קורא לציבור לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ולפנות לקבלת טיפול במקרה הצורך. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים ומסייעים לרשויות ולמשרד להגנת הסביבה למגר את גורמי התחלואה בהקדם".

תגיות:קדחת הנילוסמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה